قیمت سکه و طلا بالا می‌رود؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند پیش‌بینی قیمت سکه و طلا در این روزها یکی از دشوارترین کارهای ممکن است.

به گزارش کاماپرس، بازار سکه و طلا در حالی کار خود را در اولین روز هفته آغاز کرده که بازار ارز با آشفتگی بوده و عبور دلار از کانال 18 هزار تومانی موجب شده تا کارشناسان دیگر قادر به پیش‌بینی این بازار نباشند؛ چراکه این بازار وابستگی مستقیم به بازار و قیمت ارز دارد.

به گفته بسیاری از کارشناسان، بازار طلا و سکه مستقیم‌ترین رابطه را با بازار ارز خصوصا دلار دارند. به همین دلیل هم قیمت طلا و سکه همزمان با رشد قیمت دلار افزایشی قابل توجه و محسوس را تجربه کرده است.

قیمت‌ سکه در ابتدای هفته

قیمت هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید در ابتدای این هفته برابر با ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود اما بازار با قیمت ۷ میلیون و ۷۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید نزدیک به دویست هزار تومان را تجربه کرده است.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند پیش بینی‌ها حکایت از روند رو به رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی دارد اما مهار نرخ ارز در ایران می‌تواند زمینه را برای تعدیل نرخ سکه فراهم آورد.

آریاک سفر

قیمت طلا در ابتدای هفته

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۷۴۰ هزار تومان به ۷۸۰ هزار تومان رسیده که رشدی قابل توجه محسوب می‌شود.

فعالان صنفی بازار ارز و طلا و سکه را پیش بینی ناپذیرترین بازار می‌دانند چرا که وابستگی این بازار به ارز مستقیم و بالاست.

پایان پیام

برای دسترسی سریعتر به اخبار سکه و طلا عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت سکه و طلا بالا می‌رود؟

  1. عبدالرضا غیایی شاملو گفته:

    در همه دوره ها و در همه دولتهایی که در ایران روی کار آمدند همیشه مشکلاتی وجود داشته، اما این دولت به اصطلاح تدبیروامید با بی تدبیری های مداوم خودش در این ۷سال چنان بلایی سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آورد که بدون شک در تاریخ ایران ثبت شد، من نمی‌دانم که این دولت تدبیروامید دیگر باید چه بلایی سر کشور بیاورد تا آنرا استیضاح کنند، دولت را با دلار ۳۵۰۰ تومان تحویل گرفتند و حالا تا به اینجای کار دلار رسیده به ۱۹ هزار تومان یعنی ۶برابر افزایش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز