سکه طرح جدید 50 هزار تومان ارزان شد

لست سکند

سکه بهار آزادی امروز افت ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و با کاهش ۰.۷ درصدی به ۷,۱۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد هزار) تومان رسید.

به گزارش کاماپرس؛قیمت سکه‌بهار آزادی و سکه امامی امروز هم مانند روز گذشته سیر نزولی را تجربه کرد.سکه بهار آزادی که روز قبل تا ۷,۱۵۰,۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد و پنجاه هزار) تومان رسیده بود، امروز – چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ با کاهش ۰.۷ درصدی به ۷,۱۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد هزار) تومان رسید.
سکه امامی‌ نیز امروز به ۷,۳۵۸,۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد و پنجاه و هشت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۹ درصدی داشته است.

اثر کاهش نرخ ارز بر بازارسکه

محمد کشتی آرای نائب ریس اتحادیه طلا و جواهر به خبرگزاری صداوسیما گفته است: به دلیل کاهش قیمت انس جهانی طلا و افت اندک نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم به طوری که امروز هر انس جهانی به ۱۷۰۵ دلار رسید.
او اضافه کرده است که امروز هر مثقال طلای آب شده ۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان، سکه‌طرح جدید ۷ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، سکه‌طرح قدیم ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه‎گرمی ۱ میلیون ۹۰ هزار تومان معامله شد.
به گفته کشتی آرای؛ امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۹۸ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

راز آسمان پایتخت

علت کاهش قیمت سکه

در همین رابطه؛ دنیای اقتصاد در گزارشی درباره دلایل تداوم عقب نشینی قیمت‌سکه نوشته است که کاهش حجم معاملات به‌دلیل تعطیلات عید فطر، اقدامات کنترلی بازارساز، عقب‌نشینی نرخ داخلی دلار در بازار تهران و فشار بر طلای جهانی به‌دلیل خوش‌بینی به بازگشایی فعالیت و افت بهای اونس جهانی این فلز گرانبها از عوامل عمده کاهش قیمت سکه است.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز