قیمت سکه به محدوده 11.5 میلیون تومانی رسید!

قیمت طلا امروز به مرز یک میلیون و 128 هزار و 900 تومانی رسیده که بیانگر کاهش 7 هزار و 700 تومانی آن نسبت به روز گذشته است. اما کاهش نرخ سکه بسیار قابل توجه بوده و اکنون این فلز گرانبها در محدوده 11 میلیون و 660 هزار تومانی قرار دارد. از ابتدای هفته جاری قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز تحت تاثیر اخبار برجامی کاهش پیدا کردند.

به گزارش کاماپرس، با سقوط قیمتی دلار به کانال 27 هزار تومانی، نرخ سکه امامی هم به شدت کاهشی شد و در محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومانی قرار گرفت. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، هم به این موضوع اشاره داشته و بیان کرده که اخبار سیاسی پیرامون آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید و همچنین اخبار غیررسمی بابت حضور مجدد عباس عراقچی در تیم مذاکره کننده، به سرعت قیمت دلار را کاهشی کرد. این موضوع به شدت روی قیمت طلا و سکه موثر بود. البته در این موضوع، انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی هم اثر داشت.

آریاک سفر

ثبات نسبی بازار طلا در گرو چه عواملی است؟

به گفته ابراهیم محمدولی، در حال حاضر آرامش در بازار طلا و سکه بسیار مهم به نظر می‌رسد و انتظار بر اجرای سیاست‌ها مناسبی از جانب مرکزی برای کنترل قیمت دلار است. زیرا تا زمانی که بازار طلا درگیر این نوسانات باشد، سرمایه گذاران دارایی‌های خود را به این بازار وارد نمی‌کنند.

اما باید این مسئله را هم در نظر داشت که دلار تنها یک بعد موثر بر روی نرخ سکه و طلای داخلی است. قاعدتا آرامش نسبی بازار طلا در گرو ثبات نسبی عوامل خارجی موثر بر آن نیز هست. با این حساب اونس طلا هم دیگر عامل مهم محسوب می‌شود. در حال حاضر نرخ هر اونس طلا در مقایسه با روز گذشته 1.59 درصد بالا رفته و به محدوده هزار و 757 دلاری رسیده است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز