قیمت سکه امامی تا 8 میلیون و 500 هزار تومان سقوط می‌کند؟

لست سکند

با اینکه قیمت سکه در یکی دو ماه گذشته روند افزایشی داشته است، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند ریزش جهانی قیمت طلا می تواند باعث کاهش قیمت سکه تا کانال ۸ میلیون تومانی شود.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه از ۳۰ دی‌ماه تا چند هفته گذشته در کانال ۱۰ میلیون تومانی در نوسان قرار داشت، ولی کم کم رشد کرد و به کانال ۱۱ میلیون تومانی رسید. اما نوسان در بازار سکه همچنان ادامه دارد. تا جایی که قیمت سکه روز گذشته حدود ۲۰۰ هزار تومان ریزش داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلای جهانی در چند روز گذشته با کاهش زیادی همراه بوده است و کارشناسان اقتصادی معتقدند این کاهش قیمت می تواند در بازار طلای ایران هم تاثیر بگذارد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

با اینکه قیمت دلار هنوز در یک مسیر کاهش مداوم حرکت نمی کند، اما خبرهایی که درباره گشایش‌های سیاسی و موضوع برجام و تحریم ها شنیده می شود، چشم‌انداز این بازار را نزولی کرده و از طرف دیگر در بازار جهانی طلا، ریزش قیمت باعث شده آینده بازار داخلی طلا هم نزولی شود.

راز آسمان پایتخت

میترا تاتاری، کارشناس و تحلیل‌گر بازارهای مالی درباره آینده قیمت طلا و سکه به تجارت نیوز می‌گوید:  بازگشت به برجام خیلی سریع نیست، اما کاهش انتظارات تورمی در سطح جامعه و بازارها دیده می شود. با این حال اگر افتی در بازارها دیده می شود، موقتی است.

تاتاری درباره روند نزولی قیمت طلا در بازار جهانی و قیمت سکه در بازار ایران می گوید: از نظر سیاسی پالس‌های منفی برای بازارهایی مثل طلا وجود دارد و در بازار جهانی نیز فعلا روند نزولی است. شاید قیمت سکه تا ۸٫۵ میلیون تومان هم برسد .می توان گفت حداقل تا اواخر اسفند ماه امسال بازار طلا در سردرگمی باشد و شاهد یک بازار منفی باشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز