قیمت سمند ال ایکس 30 میلیون تومان ریزش کرد

لست سکند

افزایش قیمت خودرو بعد از تغییر نرخ مصوب خودروهای داخلی هیچ تاثیری در رشد بازار نداشت، حتی قیمت سمند ال ایکس ۳۰ میلیون تومان ریزش کرد.
به گزارش کاماپرس، خیلی ها منتظر بودند بعد از افزایش نرخ مصوب خودروهای داخلی، قیمت حاشیه بازار خودرو هم افزایش پیدا کند، اما چنین اتفاقی نیفتاد و حتی برخی خودروهای پرتیراژ داخلی شاهد ریزش قیمت بودند. همین کاهش قیمت ها شرایط را برای کاهش فاصله قیمت در حاشیه بازار با نرخ کارخانه‌ای خودروهای داخلی فراهم کرده است. حتی فعالان بازار خودرو معتقدند درصورت تداوم سیر نزولی نرخ ارز، تداوم رکود در بازار و رشد نسبی عرضه خودرو شاهد کاهش بیشتر فاصله نرخ بازار و کارخانه در بازارخودرو خواهیم بود.

به گزارش همشهری چشم‌انداز سیر نزولی یا کاهش نرخ دلار درصورت پیروزی دمکرات‌ها در انتخابات آمریکا نیز به تردید و دودلی معامله‌گران در بازار خودرو دامن زده، البته برخی از احتمال افزایش نرخ دلار در صورت پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات آمریکا و تأثیر آن بر قیمت خودرو در حاشیه بازار خبر می‌دهند.

ریزش قیمت خودروهای داخلی

این کاهش قیمت در خودروهای محدوده قیمتی 100 تا 300میلیون تومان به 30میلیون تومان نیز رسیده است.به‌گفته سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، قیمت سایپا‌۱۵۱ یا پراید وانت که تا ۱۴۵میلیون تومان پیشروی کرده بود، به ۱۱۵میلیون تومان رسیده است.

قیمت سایپا۱۳۱ که ۱۲۸میلیون تومان بود هم‌اکنون به ۱۰۵میلیون است. کوییک از ۱۹۰میلیون به ۱۶۰میلیون رسیده و پژو۲۰۶تیپ۲ با کاهش ۳۰میلیون تومانی از ۲۵۰میلیون ۲۲۰میلیون فروخته می شود. سمند ال ایکس هم از 240میلیون به 210میلیون تومان کاهش یافته است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره این کاهش قیمتها می گوید:« با توجه به اختلاف بسیار زیاد نرخ کارخانه‌ و بازار خودروها و سیر نزولی نرخ ارز، ابلاغیه شورای رقابت و افزایش رسمی قیمت‌ها، تأثیری بر افزایش قیمت خودروهای داخلی نداشته است.

این درحالی است که سایپا برای نرخ جدید محصولاتش در سه‌ماهه سوم امسال قیمت تیبا صندوقدار 87میلیون، تیبادو 95.4میلیون، ساینا 92میلیون‌و800هزار، پراید151معمولی 91میلیون، شاهین 267میلیون، کوییک‌آر 129میلیون‌و600هزار، نیسان تک‌سوز 180میلیون‌و400هزار و دوگانه‌سوز را 220میلیون‌و600هزار تومان اعلام کرده است.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز