قیمت روز گوشی شیائومی 9 شهریور 1401 / شیائومی با سه گوشی محبوب خداحافظی می‌کند؟

شیائومی اعلام کرده است که دیگر از سه گوشی شیائومی می 9، می 8 و ردمی A7 پشتیبانی نمی‌کند و این سه گوشی در لیست سیاه پشتیبانی نرم‌افزاری این کمپانی چینی قرار گرفته‌اند؛ مجموعه شیائومی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تقریبا تمامی شرکت‌های معتبر تولید گوشی‌های هوشمند، یک طول عمر مشخصی را برای به‌روزرسانی دستگاه‌های خود و پشتیبانی از آن‌ها در نظر می‌گیرند. شیائومی نیز برای ارتقای نرم افزاری گوشی‌های طول عمر محدودی ارائه کرده‌اند.

البته این به معنای حذف گوشی‌های شیائومی نیست، بلکه عمر مجموعه‌ای از محصولات به پایان می‌رسد تا جا برای محصولات جدیدتر و مدرن‌تر باز شود و آن‌ها به میدان بیایند. حالا، می9، می8 و ردمی A7 دیگر پشتیبانی نخواهند شد. این سه گوشی پرفروش و محبوب، از روز 25 آگوست امسال، دیگر هیچ آپدیت امنیتی یا بروزرسانی رابط کاربری MIUI را دریافت نمی‌کنند.

گوشی های Redmi 7A و Mi 8 هر دو در سال 2018 میلادی عرضه شدند، در حالی که گوشی Mi 9 در سال 2019 روانه بازار شد. دارندگان این سه گوشی، جدیدترین آپدیت MIUI 13 را از شیائومی دریافت نکردند. با این حال این مدل‌ها موفق به دریافت MIUI 12.5 به عنوان آخرین بروزرسانی نرم افزاری شدند. این خبر برای کاربران گوشی Mi 9 که انتظار دارند قبل از اتمام پشتیبانی نرم افزاری شیائومی، حداقل یک یا دو بروزرسانی دیگر را دریافت کنند، شوکه‌کننده خواهد بود. این گوشی تقریبا 27 ماه پیش عرضه شد و شیائومی برای مدت کوتاهی که کمی بیشتر از دو سال بود، برای آن پشتیبانی نرم افزاری ارائه کرد.

آریاک سفر

لیست پایان پشتیبانی شیائومی در حال حاضر شامل 43 گوشی هوشمند از سری Mi و 38 گوشی هوشمند از سری ردمی است که تعداد کل این دستگاه‌ها را به 81 مدل می‌رساند. اکثر دستگاه‌ها تقریبا در طول عمر خود تو آپدیت بزرگ دریافت می‌کنند و پس آن دیگر سیستم عامل آن‌ها ارتقا نخواهد یافت. لیست سیاه پایان پشتیبانی مادامی که گوشی‌های جدید در حال تولید هستند، آپدیت خواهد شد. حالا که سه گوشی به لیست سیاه راه پیدا کرده‌اند، این اتفاق نشان از این دارد که گوشی‌هایی با بهره‌وری بهتر وارد بازار شده‌اند و در آینده نیز خواهند شد. بازار ایران نیز یک بازار گسترده برای شیائومی است که شیائومی ایران یکی از معتبرترین واردکنندگان آن به شمار می‌رود. در ادامه قیمت گوشی‌های شیائومی قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه همراه
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز