قیمت روز موبایل 25 مرداد 1401 / طرح خرید گوشی با کد ملی از پاییز اجرا می‌شود

نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اجرای طرح خرید گوشی با کدملی از اوایل پاییز اجرایی خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چندی پیش خبری مبتنی شد مبنی بر اینکه بر اساس تصمیمات کمیته رجیستری موبایل، پس از این فروش گوشی‌ تلفن همراه به مصرف‌کنندگان فقط بر اساس کد ملی خریدار صورت می‌گیرد.

پس از اعلام این خبر بازار شایعات درباره محدودیت خرید و فروش تلفن همراه داغ شد، تا اینکه سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه هرگونه اختلال یا محدودیت در خرید موبایل برای مصرف‌کنندگان با اجرایی شدن تصمیمات جدید را تکذیب کرد و گفت: اتفاقی که با اجرای این طرح رخ می‌دهد اصلاح فرایند طرح افق است تا کل زنجیره تامین تا عرضه موبایل شفافیت بیشتری پیدا کند.

حالا، جزئیات بیشتری از این طرح منتشر شده است. ابراهیم درستی، نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: یکی از آیتم‌های خرید گوشی همراه فقط با کد ملی طرح افق است. بر اساس این طرح  تمامی واردکنندگان، تولیدکنندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان باید تمامی کالاهای خود را در این سامانه مربوطه ثبت کنند زیرا همه بخش‌های زنجیره تأمین اعم از واردکنندگان، تولیدکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان ملزم به ثبت خرید و فروش خود در سامانه جامع تجارت و صدور فاکتور الکترونیک خواهند بود.

آریاک سفر

به گفته او، در واقع هدف از دریافت کد ملی از خریداران تلفن همراه جلوگیری از واسطه‌گران است اتفاقی که با اجرای این طرح رخ می‌دهد اصلاح فرایند طرح افق است تا کل زنجیره تامین تا عرضه موبایل شفافیت بیشتری پیدا کند و هیچ محدودیتی با اجرای این طرح وجود ندارد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران همچنین اعلام کرد که طرح خرید گوشی موبایل با کد ملی از اوایل پاییز پیش رو، اجرایی خواهد شد.

لیست قیمت معتبرترین فروشگاه موبایل کشور

اکنون با تغییراتی که در فرآیند خرید و فروش موبایل رخ داده است، بسیاری منتظرند تا ببیند تغییری هم در قیمت گوشی‌ها ایجاد می‌شود یا خیر؟! از این رو در ادامه لیست قیمت معتبرترین فروشگاه موبایل کشور قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : باغ کالا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز