قیمت روز موبایل 23 مرداد 1401 / شرط جدید خرید انواع گوشی چیست؟

لست سکند

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل جزئیات و تغییرات تازه در فرایند خرید و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه را اعلام کرد. آیا این دستورالعمل جدید در قیمت معتبرترین فروشگاه موبایل کشور تغییری ایجاد می‌کند؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در روزهای پایانی هفته گذشته خبری درخصوص تغییر در مقررات خرید و فروش موبایل در برخی از سایت‌های خبری منتشر شد که بر اساس تصمیماتی که در آخرین جلسه کمیته رجیستری موبایل اتخاذ شده، پس از این فروش گوشی‌ تلفن همراه به مصرف‌کنندگان فقط بر اساس کد ملی خریدار صورت می‌گیرد.

انتشار این خبر در شرایطی که طی سال‌های اخیر رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در سامانه همتا تنها با وارد کردن کد ملی خریداران انجام شده، این شبهه را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرد که بعد از این خرید موبایل ممکن است با محدودیت‌های جدیدی مواجه ‌شود. اما به گفته مسئولان، فرایند خرید موبایل دچار محدودیت نشده بلکه تغییرات جدید با هدف تسهیل این فرایند برای خریدار و فروشنده اجرایی خواهد شد.

امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تنها تغییر مورد نظر در فرایند فروش موبایل را که در جلسه کمیته رجیستری مورد بحث قرار گرفته، صدور فاکتور الکترونیک علاوه بر فاکتور فیزیکی دانست و هدف از آن را شفافیت فرایند فروش و اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

راز آسمان پایتخت

هیچ محدودیتی در کار نیست

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه نیز ضمن رد هرگونه اختلال یا محدودیت در خرید موبایل برای مصرف‌کنندگان با اجرایی شدن تصمیمات جدید، گفت: اتفاقی که با اجرای این طرح رخ می‌دهد اصلاح فرایند طرح افق است تا کل زنجیره تامین تا عرضه موبایل شفافیت بیشتری پیدا کند.

وی در توضیح این فرایند گفت: آنچه تاکنون اجرا می‌شده به این شکل بوده که در بخش مغازه و فروشنده نهایی، اطلاعات کالا و خرید و فروش در طرح افق به‌طور کامل ثبت نمی‌شد و تنها در لایه واردکنندگان ثبت اطلاعات به‌طور کامل صورت می‌گرفت. تا به حال وقتی کالا به‌دست فروشنده می‌رسید، فروشنده یا کالا را در سامانه افق به فروش می‌رساند و یا خارج از سامانه. درصورتی که کالا درون سامانه به فروش می‌رسید ادامه کار به این شکل بود که بعد از فعالسازی گوشی، کدی برای خریدار پیامک می‌شد که باید این کد برای فروشنده ارسال می‌شد تا فروشنده بتواند اطلاعات کالای فروخته شده را در سامانه افق ثبت کند، اما الان برای اینکه این فرایند ساده شود و فروشنده منتظر ارسال کد از سمت خریدار نباشد، مقرر شده که شناسه گوشی و کد ملی خریدار یک‌بار در سامانه ثبت شود و این اطلاعات برای ادامه فرایند خرید و فروش و انبارداری و ارسال کالا کفایت می‌کند.

به‌گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، با ثبت این اطلاعات در سامانه افق دیگر نیازی به ارسال کد از سوی خریدار نیست و فروش کالا در سامانه افق ثبت نهایی می‌شود تا ضمن شفاف شدن فرایند خرید و فروش روند کار برای خریدار و فروشنده تسهیل شود.

بررسی قیمت معتبرترین فروشگاه موبایل کشور

باید توجه داشت که این فرآیند محدودیتی برای فروشگاه‌های معتبر ایجاد نمی‌کند و البته هیچ تغییری هم در قیمت معتبرترین فروشگاه موبایل کشور ایجاد نخواهد شد. قیمت گوشی‌ها به ویژه قیمت آیفون که در ماه‌های اخیر چالش‌هایی در زمینه واردات آن وجود داشت، همچنان ثابت خواهد ماند.

انتهای پیام

مرتبط با : باغ کالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز