قیمت روز لپ تاپ 25 مرداد 1401 / راهنمای خرید آنلاین انواع لپ تاپ و اولترا بوک

لست سکند

لپ تاپ یکی از لوازم ضروری و جدایی ناپذیر زندگی امروز است؛ انتخاب بهترین نوع لپ تاپ از میان مدل‌های موجود در بازار کار چندان راحتی نیست و باید با دقت و با توجه به نیازها صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لپ تاپ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در انتخاب بهترین لپ تاپ ، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه شود، اندازه و فرم لپ تاپ است؛ از نظر ابعاد و وزن انواع لپ تاپ و الترابوک در مدل‌ها و برندهای گوناگونی تولید و عرضه شده است. کاماپرس در ادامه به ارائه مهم‌ترین نکات برای خرید لپ تاپ و الترابوک و بررسی قیمت روز لپ تاپ می‌پردازد.

لپ تاپ یا الترابوک؟

مهم‌ترین تفاوت لپ تاپ با اولترا بوک در اندازه و وزن آن‌ها است. الترابوک ها معمولا در ابعاد کوچک‌تر و با فرم باریک و وزن سبک‎تری تولید می‌شوند؛ بنابراین اگر اولویت شما در هنگام خرید، قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی باشد، احتمالا الترابوک‌ها انتخاب مناسب‌تری هستند. این نوع از لپ‌تاپ‌ها معمولا اندازه‌ای در حدود 12.5 اینچ تا 15 اینچ و وزنی در حدود 1 تا 1.5 کیلوگرم دارند. این در حالی است که لپ‌تاپ‌های با کاربری گیمینگ، تدوین ویدئو، برنامه‌نویسی و مانند آن به طور معمول باید دارای صفحه نمایشی با ابعاد بزرگ‌تر و گرافیک بالایی باشند.

به طور کلی اندازه لپ‎تاپ‌های موجود در بازار از 11.6 اینچ تا حدود 18 اینچ است؛ بیشتر برندهای معتبر از جمله ایسوس، ایسر، دل و اچ پی، محصولات خود را در سه اندازه 13.3 اینچ، 15.6 اینچ و 17.3 اینچ طراحی و عرضه می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

الترابوک اقتصادی دل ایکس پی اس ۱۳ اینچ

لپ‌تاپ الترابوک ایکس پی اس یکی از محصولات اقتصادی برند دل است. این محصول با ابعاد 13 اینچ و وزنی حدود 1.29 کیلوگرم طراحی و تولید شده است. این محصول همچنین به پردازنده مرکزی Corei5، ساخته شرکت اینتل مجهز شده و حافظه داخلی و رم آن به ترتیب 256 گیگابایت و 8 گیگابایت است. از مزایای این الترابوک اقتصادی می‌توان به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 52 وات در ساعت و طراحی عالی بدنه اشاره کرد. این لپ‌تاپ در حال حاضر با قیمت حدودی 13 میلیون تومان قابل خریداری است.

با وجود این، اگر قصد خرید سایر لپ‎تاپ‌های برند دل یا لپ‌تاپ‌ها و الترابوک‌های دیگر برندها را دارید، قیمت روز آن‌ها در ادامه آمده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز