قیمت روز لاستیک 16 شهریور 1401/مهمترین سوالات در هنگام خرید لاستیک خودرو

اکثر رانندگان و به خصوص افرادی که به تازگی اتومبیل خریداری می‌کنند، در انتخاب لاستیک خودرو دچار سردرگمی زیادی می‌شوند. خرید تایر مناسب، فاکتورهای خاصی دارد که تنها باتجربه‌ها از پس آن برمی‌آیند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در حین خرید، سوالاتی برای رانندگان پیش می‌آید که اطلاع از پاسخ آن می‌تواند راهنمای بسیار مفیدی باشد. در ادامه مطلب، به پاسخ برخی از این سوالات می‌پردازیم.

لاستیک خارجی بهتر است یا ایرانی؟

به دلیل استفاده تولیدکنندگان خارجی از تکنولوژی‌های برتر دنیا، تایرهای خارجی در مقایسه با نمونه داخلی کیفیت بهتری دارند. در میان برندهای خارجی، نام‌هایی نظیر میشلن، برجستون، یوکوهاما و… در سطح بالاتری به لحاظ عملکرد و کیفیت قرار دارند. با این حال، به گفته فعالان بازار لاستیک خودرو ، تایرهای ایرانی کیفیت بهتری نسبت به لاستیک‌های چینی دارند و خرید نمونه چینی این محصول به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

آیا عملکرد تایرهای پهن بهتر است؟

استفاده از تایر پهن معایب و مزیت‌هایی به همراه دارد. لاستیک پهن می‌تواند سبب بهبود فرمان‌پذیری در سطوح خشک، کاهش طول ترمزگیری و بهبود پاسخ‌دهی فرمان شود. در عین حال استفاده از تایر پهن می‌تواند اثرات منفی‌ای نیز به همراه داشته باشد مانند: افزایش صدای کابین، کاهش پایداری محسوس در سطوح خیس و افزایش مصرف سوخت خودرو.

آریاک سفر

آیا تعمیر تایر خودرو راه حل مناسبی است؟

رفع پنچری‌های عادی و کوچک هیچ مانعی ندارد؛ اما اگر تایر خودرو دچار پارگی در دیواره‌ جانبی شد، تعمیر آن خطرناک است.

چگونه مطمئن شویم که تاریخ انقضای تایر دست کاری نشده باشد؟

از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، عددی 4 رقمی بر روی دیواره‌ بیرونی تایرهای خارجی حک می‌شود که دو رقم اول مربوط به هفته و دو رقم دوم مربوط به سال ساخت است. با بررسی این عدد می‌توان از تاریخ انقضای لاستیک اطمینان کسب کرد.

در جدول زیر، قیمت روز انواع لاستیک خودروی سواری‌ در مدل‌ها و سایزهای مختلف قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : همپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز