قیمت روز لاستیک 15 شهریور 1401/ لاستیک آفرود یا معمولی؛ کدامیک بهتر است؟

وضعیت و شرایط جاده‌ای محل سکونت، بر روی دوام لاستیک و عملکرد خودرو تاثیر بسزایی دارد. بطور کلی، لاستیک‌ها را بر اساس شرایط جاده‌ای به سه دسته آفرود، همه‌جا رو و معمولی تقسیم می‌کنند. به علاوه، تایرها بر اساس شرایط عملکردی به دو دسته معمولی و مسابقه‌ای تقسیم می‌شود. استفاده از لاستیک‌ها در شرایطی که برای آن طراحی نشده است، باعث کاهش عملکرد آنها می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لاستیک و تایر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تایرهای آفرود برای حرکت در مسیرهای ناهموار و کوهستانی طراحی شده است. این لاستیک مخصوص خودروهای شاسی بلند است و به شکلی طراحی شده‌ که انعطاف لازم را برای عبور از مسیرهای ناهموار داشته باشد. بنابراین، لاستیک‌های آفرود طول عمر بیشتری را در شرایط سخت جاده‌ای دارد. این لاستیک، شیار و آج عمیقی دارد که کمک می‌کند تا بیشترین چسبندگی را با سطح جاده ایجاد کند.

تایرهای همه‌جارو، قابل استفاده در شرایط معمولی و آفرود است. البته این لاستیک برای آفرودبازان حرفه‌ای به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. لاستیک همه‌جارو نسبت به آفرود دارای شیارهای باریک‌تری است و در جاده‌های معمولی چسبندگی لازم را با سطح جاده ایجاد می‌کند.

آریاک سفر

یکی از دسته‌بندی‌های لاستیک ماشین هم بر اساس شرایط جاده‌ای و هم بر اساس شرایط عملکردی، تایرهای معمولی است. تایرهای معمولی برای کسانی که اهل سفر با خودرو نیستند و معمولاً در جاده‌های استاندارد رانندگی می‌کنند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

شیارها و آج این لاستیک عمق کمتری دارد و برای استفاده در جاده‌های شهری طراحی شده است. تولیدکنندگان لاستیک، تمرکز بیشتر خود را برای رقابت در تولید تایرهای معمولی صرف می‌کنند و این نوع تایر در بازار، طیفی وسیع از کیفیت و قیمت را شامل می‌شود.

در نهایت، تایر خودرو بر اساس شرایط عملکردی به تایرهای مسابقه‌ای نیز تقسیم می‌شود. این لاستیک برای شرایط پرفشار مسابقه طراحی شده است و چسبندگی فوق‌العاده‌ای با سطح جاده دارد. قیمت این نوع تایر نسبت به سایر تایرها بسیار گران‌تر است.

راهنمای انتخاب درست لاستیک

رانندگان در هنگام خرید لاستیک باید به شرایط جاده‌ای و آب و هوایی منطقه مورد سکونت خود توجه‌ای ویژه داشته باشند. نوع تایر مورد استفاده در شرایط کوهستانی با مناطق گرم و خشک، بسیار متفاوت است و تاثیر زیادی بر روی عملکرد خودرو خواهد گذاشت. در جدول زیر، قیمت روز انواع لاستیک خودروهای سواری در مدل‌های مختلف ارائه شده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : همپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز