قیمت روز لاستیک 14 شهریور 1401/ خرید لاستیک ماشین با توجه به آب و هوا

شرایط آب و هوایی منطقه سکونت یکی از فاکتورهایی است که رانندگان باید در هنگام خرید لاستیک ماشین به آن توجه داشته باشند. کسانی که در مناطق بسیار گرم و یا سرد زندگی می‌کنند، بهتر است تایرهایی خریداری کنند تا مقاومت و عملکرد بهتری در این شرایط داشته باشد. بطور کلی، شرایط آب و هوایی، لاستیک‌ها را به سه دسته تابستانه، زمستانه و چهارفصل تقسیم می‌کند. در ادامه، به بررسی بیشتر این نوع لاستیک‌ها می‌پردازیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لاستیک و تایر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تایرهای تابستانه در شرایط آب و هوایی گرم، عملکرد بهتری دارند. البته باید به این نکته توجه داشت که این لاستیک‌ها صرفاً برای آب و هوای گرم و خشک ساخته نمی‌شوند؛ بلکه تایرهای تابستانه در شرایط بارش سنگین باران هم عملکرد بسیار خوبی دارد.

در لاستیک‌های تابستانه مواد خاصی به کار رفته است که باعث چسبندگی فوق‌العاده تایر با سطح جاده می‌شود و به همین دلیل، رانندگان کنترل بیشتری بر روی دارند. آج‌های موجود بر روی لاستیک ماشین به نسبت باریک‌تر و کم‌عمق‌تر است و باعث می‌شود تا بیشترین سطح تماس تایر با جاده حفظ شود. همچنین، این آج‌ها به صورت نامتقارن بر روی تایر قرار گرفته‌اند و تعویض چرخ‌های عقب و جلو برای سایش متقارن لاستیک‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

بهتر است تا رانندگان چرخ‌های چپ و راست را باید یکدیگر تعویض کنند. تایرهای تابستانه در شرایط آب و هوایی سرد، انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارند و به دلیل کاهش فرمان‌پذیری، کنترل خودرو بسیار سخت خواهد بود.

آریاک سفر

طراحی تایرهای زمستانه مخصوص شرایط یخبندان و برفی است. آج‌های این لاستیک عمیق است و سطح آن با شیارهای متقاطع پوشیده شده است. عمق شیارها باعث می‌شود تا چسبندگی لازم با سطح جاده در هنگام برف و یخبندان حفظ شود. برخی از تایرهای زمستانه، میخ‌های فلزی یا سرامیکی دارند که رانندگی را ایمن‌تر می‌کنند. استفاده از این نوع تایرها در فصول و شرایط آب و هوایی دیگر باعث کاهش فرمان‌پذیری و افزایش سر و صدا می‌شود.

خرید لاستیک ماشین چهارفصل

در نهایت، تایرهای چهارفصل ویژگی‌های لاستیک‌های تابستانه و زمستانه را باهم فراهم می‌کند. لاستیک‌های چهارفصل در طیف وسیعی از شرایط دمایی و سطح جاده، عملکرد مطلوبی دارند. بیشتر لاستیک‌های موجود در بازار، تایرهای چهارفصل هستند و مناسب رانندگی روزمره‌اند.

در جدول زیر، قیمت روز انواع لاستیک ماشین در سایزها و مدل‌های مختلف قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : همپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز