قیمت روز طلا 7 اسفند 1401/ نرخ ارز بازار طلا و سکه را بهم ریخت

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به سه روز قبل رشد 17.35 درصدی را تجربه کرد و به مرز 2 میلیون و 996 هزار و 300 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با چهار روز گذشته 4.39 درصد بالا رفت و به مرز 30 میلیون و 954 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس در روز جاری نسبت به دو روز پیش 0.01 درصد بالاتر رفته و در محدوده هزار و 811 دلاری قرار دارد. به گفته کارشناسان بازار طلای جهانی، قیمت این فلزگرانبها همچنان تحت فشار است اما تا حد زیادی داده‌های تورم داغ‌تر را نادیده گرفته است. پیش بینی‌ها در بازار طلا نشان دهنده این است که قیمت‌ها تمایلی به حرکت به سمت بالاتر ندارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

براساس اطلاعات مرکز مبادله طلا و ارز، نرخ نیم سکه در روز جاری 16 میلیون و 400 هزار تومان اعلام شد. قیمت ربع سکه در محدوده 11 میلیون و 100 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه گرمی هم 5 میلیون و 800 هزار تومان شد.

آریاک سفر

رشد نرخ سکه و طلا به چه علت رخ داده است؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرده که حباب سکه به 6.5 میلیون تومان رسیده و بهتر است مردم به منظور سرمایه گذاری سراغ طلا و سکه نروند. به گفته بذرافشان، شرایط موجود به دلیل نوسانات ارز و عدم عرضه سکه در بازار ایجاد شده است و در صورت مدیریت این موارد، ثبات نسبی بر بازار حاکم خواهد شد.

بذرافشان اعلام کرده که در حال حاضر خرید و فروش طلا و سکه در بازار انجام نمی‌شود و با توجه به اینکه ثبات قیمت وجود ندارد، بسیاری از فعالان بازار دچار ضرر شده‌اند. هم اکنون بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز و عرضه نیم سکه و سکه تمام تاثیر به سزایی دارد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز