قیمت روز طلا 17 خرداد 1402 / روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟

طلا-کاماپرس
لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در مقایسه با روز گذشته حدود 14 هزار تومان کاهش پیدا کرد و با نرخ دو میلیون و 457 هزار و 800 تومان قیمت‌گذاری شد. سکه نیز حدود 300 هزار تومان ارزان‌تر شد و در محدوده 29 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت انس طلا نیز 0.34 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 195 هزار و 600 تومان رسید. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرد که هیچ افزایش قیمتی در بازار طلا و سکه در روزهای آینده مشاهده نخواهد شد. محدوده کاهش قیمت نیز در این بازار حدود 1 تا 3 درصد خواهد بود. البته برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که خبر آزادسازی منابع ارزی ایران، تاثیر قابل توجهی بر روی بازار طلا بگذارد. اما کاهش جزئی قیمت‌ها نشان می‌دهد که طلا و سکه با گام‌های آهسته‌تری روند نزولی خود را طی کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

خریداران سکه نقره داغ شدند!

برخی فعالان بازار طلا و سکه تصور می‌کردند که قیمت سکه امامی همراه با قیمت اونس طلا و دلار پشت خطی رشد خواهد کرد. اما سکه امامی امروز حدود 0.38 درصد کاهش پیدا کرد. دلیل اصلی این غافلگیری، بی‌توجهی به نوسانات بازار طلای جهانی است.

همچنین، سکه بهار آزادی به مرز 26 میلیون و 501 هزار تومان رسید و نیم سکه نیز در محدوده قیمت 16 میلیون و 400 هزار تومان قرار گرفت. ربع سکه هم حدود 150 هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرده و وارد کانال 11 میلیون تومانی شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز