قیمت روز طلا 13 دی 1401/ کاهش بهای فلزات گرانبها در داخل کشور

بعد از چند روز افزایش مدام، امروز قیمت هر گرم طلای عیار کاهش قابل توجهی پیدا کرد و دوباره به کانال 1 میلیون و 700 هزار تومانی برگشت. قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 58 هزار و 200 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 792 هزار و 400 تومانی رسید. نرخ سکه نیز نسبت به روز قبل 3.82 درصد دیگر کم شد و در محدوده 18 میلیون و 300 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود رشد قابل توجه نرخ اونس و پیشروی این فلزگرانبها در کانال هزار و 800 دلاری، نرخ طلا و انواع سکه بازار داخلی کاهشی شد. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 8.7 درصد دیگر بالا رفت و در محدوده هزار و 833 دلاری قرار گرفت. به نظر برخی از کارشناسان بازار طلا و سکه، در صورتی که تغییرات جدی در سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا ایجاد نشود، روند تضعیف نرخ دلار ادامه خواهد داشت و این موضوع باعث رشد بیشتر نرخ اونس خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

علت کاهش نرخ سکه و طلا چه بود؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به دیروز تغییری نداشت و همان محدوده 12 میلیون تومانی را حفظ کرد. نرخ ربع سکه در مقایسه با دیروز 100 هزار تومان دیگر کم شد و به مرز 8 میلیون و 700 هزار تومانی رسید. اما نرخ سکه گرمی نیز مانند نیم سکه تغییری نداشت و 4 میلیون و 400 هزار تومان باقی ماند.

به گفته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، نبود تقاضا در بازار و کاهش نرخ ارز باعث شد تا قیمت طلا و سکه کم شود. هم اکنون یک ثبات نسبی در بازار طلا و سکه ایجاد شده و امکان انجام معاملات به راحتی وجود دارد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز