قیمت روز خودرو 4 تیر 1401 / بازار ماشین کِی به آرامش می‌رسد؟

بازار خودرو-کاماپرس
لست سکند

بازار خودرو یکی از بازارهای مورد توجه مردم برای سرمایه گذاری است.

به گزارش کاماپرس، به نقل از خودرو 45، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول، خرید محصول پرطرفداری مثل خودرو بسیار مورد توجه قرار دارد. زیرا قیمت روز خودرو متناسب با شرایط بازارهای مالی همواره در حال تغییر بوده و نقدشوندگی آن هم نسبت به مسکن و … بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، فرید زاوه، کارشناس بازار خودرو، می‌گوید قیمت‌ها در بازار همواره رو به رشد است و ریشه این موضوع نیز به سیاست‌های کلان اقتصادی دولت بازمی‌گردد. این کارشناس بازار خودرو معتقد است که افزایش قیمت در این بخش پایانی ندارد و تا وقتی که سیاست‌های کلان درباره این بخش تغییر نکند، رشد قیمت‌ها ادامه خواهد داشت. همین شرایط باعث شده تا اتومبیلی مثل پراید هم چند میلیون تومان نسبت به آخرین ماه سال 1400، رشد قیمتی را تجربه کند.

استقبال مردم از بازار خودروهای دست دوم

رشد سرسام آور قیمت برخی خودروها باعث شده تا مردم بازار دست دوم را هم جزو گزینه‌های مورد نظر خود داشته باشند. بعضی از افراد عنوان می‌کنند خودروهای دست دوم کارکرد بهتری نسبت به مدل‌های جدید دارند. البته این موضوع بسته به سلیقه و تجربه شخصی مشتریان متفاوت است. با این حال چه بازار خرید و فروش خودرو دست دوم و چه معامله خودرو از طریق سایت‌های رسمی خودروسازی‌های و عاملیت‌های مجاز داخلی همچنان داغ است و مردم به دنبال تبدیل پول مازاد خود به سرمایه‌های باارزشی همچون اتومبیل هستند.

راز آسمان پایتخت

بازار خودرو-کاماپرس

یکی از وبسایت‌های فعال در این حوزه خودرو 45 است که هر روزه قیمت خودروهای مختلف در بازار و نمایندگی‌ها را به روز رسانی می‌کند. با نگاهی به وبسایت این مجموعه می‌توان قیمت روز خودروهایی پرفروشی مثل پژو 206، پژو پارس و … را مشاهده و سپس برای خرید اقدام کرد. در ادامه این گزارش ویژگی برخی خودروهای پرفروش برای اطلاع خوانندگان بیان می‌شود؛

پراید 111

پراید 111 یکی از خودروهای ارزان قیمت و مورد توجه بازار است. این خودرو جزو خودروهای کوچک بازار است و شتاب آن به 14.5 ثانیه می‌رسد. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 است و سیستم تعلیق عقب نیمه مستقل و تعلیق جلو مک فرسون فنر لول دارد. نوع شاسی این خودرو یکپارچه است.

پراید 131

پراید 131 هم از خانواده سایپا است و در دو مدل صندوقدار و هاچبک به بازار عرضه شد. شتاب این خودرو به 14.5 ثانیه می‌رسد. دارای سیستم انتقال قدرت 5 سرعته دستی بوده و استاندارد آلایندگی آن هم یورو4 است. سیستم تعلیق عقب آن نیمه مستقل است و سیستم تعلیق جلو مک فرسون فنر لول دارد. مصرف سوخت ترکیبی آن هم به 6.4 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.

پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ 2 از خودروهای جوان پسند و پرطرفدار بازار بوده که نوع موتور آن تی یو 3 آ است. شتاب این خودرو 14.1 ثانیه بوده و استاندارد آلایندگی یورو4 دارد. حداکثر سرعت این خودرو به 170 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.4 لیتر در صد کیلومتر است.

بازار خودرو-کاماپرس

پژو 206 تیپ 5

مدل دیگر پژو 206، تیپ 5 آن است. این خودرو موتور تی یو 5 دارد. شتاب 206 تیپ 5 به 11.6 ثانیه می‌رسد و دارای سیستم انتقال قدرت 5 سرعته دستی است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 بوده و حداکثر سرعت آن 185 کیلومتر بر ساعت است. این مدل خودرو با مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر به بازار عرضه شده است.

پژو 207 دنده‌ای

نسل جدید محصولات ایران خودرو، پژو 207 دنده‌ای است که مخاطبان زیادی در بازار دارد. این خودرو دارای قدرت موتور 110 اسب بخار و کشتاور 142 نیوتن متر است. شتاب این خودرو 10.6 بوده و حداکثر سرعت آن به 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو دارای گیربکس پنج دنده دستی بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است.

پژو پارس معمولی

پژو پارس یک سدان جمع و جور از خانواده پژو 405 است که با سه حجم موتور به بازار عرضه می‌شود. حداکثر قدرت موتور این خودرو 100 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه است. شتاب نوع ساده این خودرو به 11 ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت موتور آن هم 190 کیلومتر بر ساعت است.

بازار خودرو-کاماپرس

تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک محصول سال 1400 ایران خودرو است که شتاب صفر تا صد آن به 0.5 ثانیه می‌رسد و مصرف سوختی معادل 0.3 لیتر دارد. نوع موتور این خودرو تی یو 5 پی است و حجم موتور آن به هزار و 587 سی سی می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.29 لیتر و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت است.

تیبا2

یک هاچ بک جمع و جور با ظاهری مناسب است. این خودرو دارای حجم موتور هزار و 503 سی سی است و گیربکس پنج سرعته دستی دارد. قدرت موتور این خودرو 87 اسب بخار در 5 هزار و 300 دور بر دقیقه بوده و حداکثر سرعت آن به 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا 100 آن هم 13 ثانیه  و سوخت مورد استفاده آن هم بنزین است.

بازار خودرو-کاماپرس

پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس از سری خودروهای مناسب و نسبتا باسابقه ایران خودرو است. مدل توربور اتوماتیک این خودرو سال 1399 به بازار عرضه شد. این خودرو در گیربکس‌های پنج و شش سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود. نوع موتور آن خطی بنزینی است و حجم آن به 1.7 لیتر می‌رسد. تنفس موتور آن طبیعی است و 114 اسب بخار قدرت دارد. شتاب این خودرو 12 ثانیه است و حداکثر سرعتش به 189 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت دنا توربو 7.4 لیتر در صد کیلومتر است.

دنا معمولی دنده‌ای

این خودرو هم 115 اسب بخار قدرت دارد. حجم موتور آن 1.7 لیتر و دارای پیشرانه 4 سیلندری ای اف 7 است. مصرف ترکیبی سوخت آن 7.7 لیتر در صد کیلومتر است و سرعت آن به 189 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب این خودرو 13.5 ثانیه است.

بازار خودرو-کاماپرس

در بازار امروز قیمت خودروهای پرطرفدار از این قرار است؛

بازار خودرو-کاماپرس

منبع: /https://khodro45.com/pricing

انتهای پیام

مرتبط با : خودرو45
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز