قیمت روز تجهیزات اتوماسیون صنعتی

سالانه کسب و کارها و کارخانجات زیادی در ایران و جهان را‌ه‌اندازی می‌شوند اما مسئله این است که همه‌شان به موفقیت دلخواه دست پیدا نمی‌کنند و پس از مدتی مجبور می‌شوند کار خود را تعطیل کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این اتفاق، دلایل زیادی دارد که یکی از آن‌ها جدی نگرفتن اتوماسیون صنعتی است. فقدان اتوماسیون صنعتی، پروسه تولید یک محصول را طولانی‌تر می‌کند و باعث می‌شود افراد به صورت شخصی کیفیت خروجی کارخانه‌ها را کنترل کنند و همین موضوع احتمال خطای انسانی را بالا می‌برد. از سوی دیگر باعث کاهش امنیت صنعتی می‌شود. پس از همان ابتدا به افراد صنعتی توصیه می‌شود، سفارش اتوماسیون صنعتی را در اولویت قرار دهند.

قیمت اجزای اتوماسیون صنعتی

انواع اتوماسیون صنعتی ، اجزای مختلفی دارد که برخی از آن‌ها قطعا در صنعت وجود دارند و برخی نیز در مواردی که به آن‌ها نیاز باشد، در بین محصولات اتوماسیون صنعتی قرار می‌گیرند.

یکی از محصولات اتوماسیون، کنترل‌کننده صنعتی یا PLC است. در واقع، پی ال سی نوعی کامپیوتر خاص است که برای کاربرد قابل اطمینان در شرایط صنعتی خاص طراحی شده است؛ مثلا در شرایطی چون دمای بسیار بالا، رطوبت، خشکی و گرد و خاک، پی‌ال‌سی‌ها فرآیندهای صنعتی را به طور اتوماتیک و خودکار جلو می‌برند.

آریاک سفر

آن‌ها در خط مونتاژ یک کارخانه تولیدی یا کارخانه‌های سنگ معدن یا حتی تسویه‌خانه‌های فاضلاب کاربرد دارند. اکنون قیمت پی ال سی در بازه دو میلیون تومان تا حدود 12 میلیون تومان قرار دارد. قیمت پی ال سی دلتای ایرانی هم یک میلیون و 500 هزار تومان است.

مانیتورینگ صنعتی یا HMI

مانیتورینگ صنعتی یا به بیان بهتر، HMI عضو دیگر اتوماسیون صنعتی است. HMI مخفف عبارت Human Machine Interface است و به معنای واسطه بین انسان و ماشین به کار می‌رود. از اچ ام آی برای مشاهده پارامترهای دستگاه‌های صنعتی مثل PLC و اینورتر و…. استفاده می‌شود. اچ ام آی در حقیقت یک مانیتور ال‌سی‌دی است که می‌توان با برنامه‌ریزی آن، پارامترهای مختلف را تنظیم و سیستم را کنترل کرد. اچ ام آی امروزه در بازار از قیمت دو میلیون و 700 هزار تومان تا حدود 12 میلیون تومان در بازار یافت می‎شود. قیمت اچ ام آی دلتای 7 اینچی، هفت میلیون و 950 هزار تومان است.

اما اینورتر چیست؟

هر حرکتی که با الکتروموتور انجام می‌شود، با استفاده از اینورتر یا درایو تبدیل به حرکتی کنترل‌شده و هوشمندانه‌تر خواهد شد. مثلا اینورتر در ماشین لباسشویی، عملکرد دستگاه و سرعت گردش دیگ ماشین را بر اساس میزان لباس آن، تنظیم می‌کند. یا مثلا کارکرد کمپرسور یخچال را بر اساس میزان مواد داخل آن کنترل می‌کند. این وسیله در کاربری‌های صنعتی برای فعالیت‌های گشتاور ثابت مثل اسکرودر، نوار نقاله، میکسر و برای فعالیت‌های توان ثابت ازجمله کشش و همچنین برای فعالیت‌های گشتاور متغیر مثل فن و پمپ صنعتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت اینورتر و درایو متنوع است و با توجه به نوع کاربری آن در بازه قیمتی متفاوتی قرار می‌گیرد.

سروو موتور، عضو دیگر اتوماسیون صنعتی است؛ سروو موتور به صورت کلی یک الکترو موتور است که تعدادی مدار الکترونیکی مانند درایوها در کنار آن قرار دارند و عمل گردش را به عهده دارد. سرو موتورها در انواع گیربکس‌دار و بدون گیربکس عرضه می‌شوند. قیمت سروو موتور تا 60 میلیون تومان هم می‌رسد.

طرح سیستم کنترل، سنسورها، شبکه‌های صنعتی، تابلوهای کنترل، موتورها و شیرها، عملگرها و محرک‌ها و نقشه‌ها هم اجزای دیگر یک اتوماسیون صنعتی کامل را تشکیل می‌دهند.

حال با دانستن مزایای اتوماسیون صنعتی در افزایش بهره‌وری، ایمنی و کیفیت کار شاید بسیاری از صاحبان مشاغل به فکر تجهیزات اتوماسیون صنعتی بیفتند. از این در ادامه چند ارائه دهنده اتوماسیون صنعتی در تهران معرفی خواهند شد که می‌توان با سفارش اتوماسیون صنعتی از آن‌ها، کیفیت محصولات و طول عمر کسب و کار را تضمین کرد؛

مانا موتور

شرکت‌های مختلفی به واردات و فروش اینورتر و تجهیزات اتوماسیون صنعتی مشغولند. فروشگاه اینترنتی مانا موتور سعی دارد تا با قیمتی رقابتی و پشتیبانی قوی به صورت اینترنتی، تلفنی و همچنین با کمک پیام رسان‌ها به مشتریان خود در خرید مطمئن تجهیزات اتوماسیون و علی الخصوص اینورتر کمک کند. فروشگاه مانا موتور با در اختیار داشتن نمایندگی فروش برندهای کره ای، چینی ایرانی و اروپایی قیمتی مناسب را در کنار کیفیت، پشتیبانی و گارانتی اصالت کالا ارائه می‌دهد. شما می توانید قیمت اینورتر در برند ها و مدلهای مختلف را بصورت آنلاین در سایت ماناموتور ملاحظه نمایید و خرید مطمئنی را تجربه کنید.

آسام کالا

فروشگاه آسام کالا از سال 1397 شروع به فعالیت در زمینه عرضه محصولات اتوماسیون صنعتی و تجهیزات برق صنعتی کرده است. این مجموعه علاوه بر معرفی محصولات به صورت دسته بندی شده در سایت، با مشاوره کامل برای خرید و نصب، خریدی راحت و آسان را برای مشتریان رقم می‌زند. قیمت سروو موتور در این فروشگاه در بهترین حالت است و مشتریان را از خرید خود راضی می‌کند. علاوه بر این، تمامی اجزای دیگر اتوماسیون و برق صنعتی را می‌توان از آن خریداری کرد.

واپایش

همانطور که گفته شد اتوماسیون صنعتی اجزای مختلفی همچون اینورتر و درایو، PLC، HMI ، سنسور و … دارد که هرکدام توسط برندهایی چون IMASTER، HITEK، LS، AUTONICS و KIONO عرضه می‌شوند. در میان این تنوع، به نظر می‌رسد خرید اینورتر IMASTER  و سایر برندها از یک فروشگاه معتبر که نمایندگی این برندها را داشته باشد، سردرگمی را کمتر خواهد کرد. به این ترتیب، شرکت واپایش در واحد فروش و همچنین واحد فنی تمامی خدمات مربوط به اتوماسیون صنعتی و انرژی خورشیدی را ارائه می‌دهد.

مرتبط با : آسام کالامانا موتورواپایش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز