قیمت روز آهن آلات 9 مهر 1401/ مزایا و معایب تیرآهن سایز 12

تیرآهن در سایزهای متنوع همچون تیرآهن سایز 12 یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی به شمار می‌رود که در صنعت و ساختمان‌سازی کاربردهای فراوانی دارد. وظیفه اصلی این مقطع، تحمل تنش‌هایی است که با نیروهای واردشده بر آن بوجود می‌آیند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تیرآهن در بین مقاطع فولادی اهمیت زیادی دارد؛ به طوری که بدون این پروفیل، ساختمان‌های اسکلت فلزی، وجود خارجی نخواهند داشت. وظیفه‌ اصلی این محصول، تحمل بار واردشده بر ساختمان است.

تیرآهن باوجود اینکه انواع مختلفی دارد، سایزهای مختلفی هم دارد. یعنی در بازار می‌توان از تیرآهن سایز 12 تا 30 را یافت که هرکدام کاربرد خاصی دارند. مثلا  که هر سایز برای کاربرد خاصی است برخی از سایزهای سنگین تیرآهن برای کاربردهای خاص استفاده می‌شوند.

این محصول در هر سایزی که باشد چه سایز 30 و چه تیرآهن سایز 12 ، از دو بخش جان و بال تشکیل شده است. جان تیرآهن به عنوان بخش اصلی و میانی تیرآهن است، در حالی که بال تیرآهن به لبه‌ها و کناره‌های این محصول گفته می‌شود. اما تیرآهن از کی به وجود آمد؟

آریاک سفر

در سال 1812 یعنی حدود 200 سال قبل، تیرآهن و فولاد معنی خاصی نداشت. در سال 1730 تا 1830 اختراعات زیادی در زمینه‌ی آهن‌آلات صورت گرفت. بعد از آن، شکل‌های مختلفی از فلزها شامل آهن، فولاد و چدن ساخته شدند که کاربردهای گوناگونی داشتند. در همان زمان اولیه‌ اختراع این محصول فولادی، از آن به عنوان درب منازل مسکونی، نرده و مواردی از این قبیل استفاده می‌شد.

تیرآهن‌ها اکنون کاربردها و مزایای فراوانی دارند. این محصولات برای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر در سازه‌های فولادی مناسب هستند. همچنین اینکه اجرا و نصبشان سرعت بالایی دارد به مزیتشان می‌افزاید. از دیگر مزایای تیرآهن این است که به صورت پیش‌ساخته در کارخانه‌ها موجود است. با این وجود، تیرآهن‌ها ضعف‌هایی هم دارند.

تیرآهن‌ها در دمای زیاد ممکن است که از خود ضعف نشان دهند. به طوری که مقاومت ساختمان با افزایش دما کاهش پیدا می‌کند، یعنی اگر دمای اسکلت فلزی به 600 درجه‌ی سانتی‌گراد برسد، تعادل ساختمان به خطر می‌افتد. همچنین قطعات فلزی که در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود، در اثر برخورد با عوامل خارجی دچار خوردگی می‌شوند و همین موضوع باعث کاهش ابعاد قطعات فلزی خواهد شد. اما همچنان تیرآهن یکی از مهم‌ترین محصولات در صنعت ساختمانی است.

در ادامه قیمت انواع محصولات آهنی از جمله تیرآهن سایز 12 قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز