قیمت روز آهن آلات 31 مرداد 1401 / قیمت لوله مانیسمان و سایر محصولات در انتظار تحول

امروزه در اکثر نقاط جهان تقاضای محصولات فولادی کاهش یافته و همین امر، موجب کاهش قیمت در بازار آهن آلات شده است. این مسئله تبعات دیگری هم دارد از جمله: کاهش سرعت تولیدات فولادی کارخانه‌ها و به مشکل افتادن جریان تجاری فولاد در برخی از کشورها. لوله مانیسمان یکی از محصولات حیاتی از جنس فولاد است که در پروژه‌های حساس از آن استفاده می‌شود. قیمت لوله مانیسمان از سایر لوله‌ها بالاتر است؛ چراکه این محصولات در واقع همان لوله‌های فولادی بدون درز هستند و از استحکام بسیار بالایی برخودار هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت لوله مانیسمان هم مانند سایر محصولات فولادی، بیش از یک­ماه است که با قیمت یک میلیون و 27 هزار تومان در بازار آهن عرضه می‌شود. هر چند که کاربرد و استفاده این نوع لوله در مقایسه با سایر لوله‌ها بسیار کمتر است؛ اما در ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز، خط صنایع غذایی و دارویی، خطوط هیدرولیک، خطوط آتش­‌نشانی و… بسیار ضروری است. لوله‌های مانیسمان به دلیل بدون درز بودن‌شان، نسبت به سایر لوله‌ها محکم‌تر هستند و البته قیمت بالاتری هم دارند.

همانطور که اشاره شد، کاهش تقاضا موجب کاهش تولیدات فولادی از جمله لوله مانیسمان خواهد شد و احتمالاً در ادامه روند پروژه‌های حساسی چون انتقال خطوط نفت و گاز و … اختلال ایجاد خواهد کرد. کارشناسان بر این باورند که مذاکرات برجامی و تغییراتی که ممکن است در نرخ ارز ایجاد شود، در آینده نزدیک بازار آهن آلات را دستخوش تغییر خواهد کرد.

آریاک سفر

قیمت لوله مانیسمان و انواع آهن

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز