قیمت روز آهن آلات 25 مرداد 1401 / قیمت ورق رنگی و روش تولید آن

در شهرهای شمالی، عموما ساختمان‌هایی با شیروانی‌های رنگ و وارنگ دیده می‌شود که زیبایی مخصوصی به شهر بخشیده‌اند. آنچه برای ساخت این شیروانی‌های به کار رفته است، ورق گالوانیزه رنگی است؛ بنابراین قیمت ورق رنگی هم می‌تواند در انتخاب سازندگان دخیل باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق رنگی در صنایعی همچون تولید لوازم خانگی، صنعت حمل و نقل و ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد. اما یکی از بیشترین مصارف استفاده از ورق رنگی، ساخت و نصب شیروانی ساختمان در نواحی جغرافیایی با میزان بارندگی و رطوبت بالا می باشد. که البته، کاربرد آنها تنها در جهت زیبایی نیست، بلکه ورق گالوانیزه رنگی در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که انواع ورق رنگی چه تفاوتی دارند؟ یا قیمت ورق رنگی در چه حدودی قرار دارد؟ از این رو، در ادامه این مطلب به ورق رنگی و نحوه تولید آن پرداخته می‎شود؛

اگرچه ورق رنگی به عنوان یکی از محصولات فولادی به صورت جداگانه در نظر گرفته می‌شود و در واقع، شخصیتی مجزا دارد اما ورق رنگی در حقیقت همان ورق گالوانیزه با دامنه ضخامتی مشخص‌ است. دامنه ضخامتی ورق گالوانیزه‎ای که از آن ورق رنگی تولید می‌شود، تقریبا از دو دهم میلی‌متر تا هفت دهم میلی‌متر است، چراکه ورق رنگی بیشتر در کاربردهای فرم‌دهی و شکل‌پذیری استفاده می‎شود و هرچقدر ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر باشد، این منظور کمتر تحقق خواهد یافت.

آریاک سفر

ورق رنگی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی چون شیروانی، سفال، شادولاین، ذوزنقه و کرکره فرم‌دهی و عرضه می‌شود. رنگ آمیزی ورق‌ها نیز کاملا به صورت مکانیزه انجام شده چون در تولید ورق‌های رنگی به صورت انبوه امکان استفاده از روش‌های دستی عملا وجود ندارد. از این رو، ورق‌های رنگی ابتدا به صورت اتوماتیک آماده سازی شده و سپس برای رنگ آمیزی در خط تولید قرار می‌گیرند. رنگ آمیزی می‌تواند به صورت جداجدا بر روی شیت‌های برش خورده و یا به صورت پیوسته بر روی یک کلاف انجام شود.

قیمت ورق رنگی و انواع آهن

قیمت ورق رنگی امروز کاهش یافته و به قیمت 28 هزار و 349 تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز