قیمت روز آهن آلات 24 مرداد 1401 / برجام فعلا تنها هدایت‌کننده قیمت ورق آجدار و سایر محصولات فلزی

باز هم بحث احیای برجام داغ شده است و با اخبار مثبتی که از کاهش نرخ ارز به گوش می‌رسد، بسیاری از آهن آلات کاهش قیمت پیدا کرده یا در مقاطعی همچون قیمت ورق آجدار ، به ثبات رسیده‌اند. اما باز هم نمی‌توان به صورت قطعی این بازار را پیش‌بینی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته نرخ روزانه آهن آلات در عمده مبادی فروش با ثبات و کاهش قیمت همراه بود و در حال حاضر بازار آهن در آرامش نسبی یا به عبارتی در فاز انتظار به سر می‌برد. قیمت تیرآهن، 18  هزار و 750 تومان، قیمت میلگرد، 16 هزار و 400 تومان و قیمت ورق آجدار 18 هزار و 650 تومان و فعلا ثابت است.

نوسانات بازار آهن نشان می‌هد که پالس توافقات برجام و کاهش روزانه نرخ دلار که پایان روز گذشته در بازار آزاد ۳۰ هزار و ۳۲۰ تومان مبادله شد و ممکن است به از دست رفتن کانال ۳۰ هزار تومانی منجر شود، بازار را در حالتی از سردرگمی فرو برده است. اگر مذاکرات به نتایج مثبتی، منتهی شود، ممکن است نرخ دلار در کوتاه مدت به ۲۷ هزار تومان هم برسد اما پس از سه ماه روی نرخ تعادلی ۳۰ هزار تومان قرار می‌گیرد و از سه ماه بعد هم به طور کامل اثر آن خنثی شده و به حالت اول برمی‌گردد. و اگر تا یک ماه آینده، مذاکرات باز هم بی‌سرانجام بماند، به نقطه اول برمی‌گردیم و با کشدار شدن این امر کلیه بازارها نیز همچنان در فاز انتظار باقی می‌مانند.

در شرایط فعلی، تنها راننده بازار آهن و فولاد برجام است اما نباید بورس کالا را هم نادیده گرفت. گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز حدود ۴۹۶ هزار و ۹۹۰ تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که شامل شمش بلوم، ورق سرد، تختال، ورق گرم و گالوانیزه است.

آریاک سفر

خسرو حجتی، کارشناس بازار آهن، در گفتگو با آهن پرایس، در رابطه با سردرگمی حاکم بر بازار نیز اظهار کرد: اوضاع قیمت‌ها در یک ماه گذشته تقریبا به نحوی بود که نرخ روزانه مواد اولیه مانند اهن اسفنجی و گندله اهن به طور مداوم تحت تأثیر قیمت‌های جهانی کاهشی بود در حالی که قیمت شمش رو به افزایش بود و در زنجیره فولاد توازن و تعادل وجود نداشت، اما علت مشخصی هم نمی‌شد برای آن بیان کرد.

او همچنین اضافه کرد: روس و چین با تخفیفاتی که روی محصولات خود می‌دهند به از دست رفتن بازار صادراتی ایران منجر شده‌اند، با اینکه عرضه و تقاضا به میزان معینی انجام می‌شود اما اخبار مربوط به نرخ دلار و برخی عوامل دیگر بازار مقاطع فولادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حجتی در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی که بازار دچار ابهام است، متقاضیان سرمایه‌ای و تاجران فقط آن میزان که نیاز دارند به خرید محصولات فولادی اقدام می‌کنند چراکه با خرید بیش از حد نیاز و سرمایه‌ای ریسک زیادی را متحمل خواهند شد و ممکن است به زیان مالی نیز منجر شود.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز