قیمت روز آهن آلات 18 مرداد 1401 / افزایش مصرف فولاد همگام با رشد تولید

گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه قیمت آهن آلات پس از تعطیلات چه روندی را طی می‌کند، همچنان ادامه دارد و در حالی که میلگرد و تیرآهن گران شده‌اند، لوله گالوانیزه ارزان شده است. اما قیمت تیرآهن زنبوری و تیرآهن هاش و برخی دیگر از محصولات آهنی، دستخوش تغییر نشده است. در این میان، خبرهای دیگری از بازار فولاد کشور نیز به گوش می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد امسال، در بهار سال جاری همراه با افزایش تولید فولاد، این تولید بیشتر به مصارف داخلی تعلق گرفته و صادرات در آن سهم کمتری داشته است به طوری که میزان فولاد تولیدی کشور، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه الی ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.

بر همین اساس، اعداد و ارقام نشان می‌دهند که از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه  بالغ ۲۹ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده است که از این میزان ۳.۲ میلیون تن صادر و الباقی صرف مصارف داخلی شده است!

یعنی مصرف ظاهری فولاد کشور در این مدت نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته رشد بیش از ۹ درصدی داشته است.

آریاک سفر

در این سه ماهه، در مجموع هشت میلیون و ۵۷۵ هزار تن شمش فولاد تولید شده که از این میزان با رشد سه درصدی نسبت به مصرف شمش در سه ماهه ابتدایی سال گذشته به شش میلیون و ۶۷۲ هزار تن برای مصراف داخلی رسیده است. همچنین از دو میلیون و ۵۲۱ هزار تن مجموع مقاطع تخت فولادی تولیدی، دو میلیون و ۴۸۹ هزار تن در داخل مصرف شده که نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته شش درصد بیشتر است.

در مدت مذکور سال جاری، تولید محصولات فولادی پنج میلیون و ۶۷۳ هزار تن ثبت شده که پنج میلیون و ۲۲۱ هزار تن آن به مصرف داخلی اختصاص یافته است و بدین ترتیب نسبت به مصرف ظاهری آن در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ که چهار میلیون و ۶۷۲ هزار تن بوده، ۱۲ درصد افزایش مصرف را رقم زده است.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری دو میلیون و ۶۶۱ هزار تن مقاطع طویل فولادی در داخل مصرف شده است که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر شده است. در این مدت سه میلیون و ۱۵۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و… تولید شده است.

قیمت روز آهن آلات پرمصرف

بر اساس آمار بیشترین رشد مصرف ظاهری فولادی‌ها در این مقایسه آماری متعلق به آهن اسفنجی است که با افزایش ۱۶ درصدی، در مجموع سه ماهه سال ١۴٠۱ به ۹ میلیون و ۸۲۲ هزار تن رسیده است. در ادامه این مطلب، قیمت تیرآهن زنبوری و قیمت روز انواع دیگر آهن آلات در جدول نمایش داده می‌شوند؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز