قیمت روز آهن آلات 17 شهریور 1401 / میلگرد سایز 10 چه کاربردهایی دارد؟

میلگرد سایز 10 یک محصول پرکاربرد در ساختمان‌سازی است. این نوع میلگرد معمولا به عنوان تقویت‌کننده بتن در یک ساختمان به کار می‌رود و خرید آن برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی به‌عنوان خاموت یا سنجاقی توصیه می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، میلگرد سایز 10 در انواع مختلف ساده و آجدار در خط تولید مصالح فولادی قرار می‌گیرد. نوع ساده آن به دودسته مدل شاخه‌ای و مدل کلافی تقسیم‌بندی می‌شود. میلگرد سایز 10 آجدار هم در گریدهای مختلف A1 تا A4 تولید می‌شود.

گرید A1 این محصول، با استفاده از فولاد نرم و بدون آج با 24 درصد کربن تولیدشده و از میزان مقاومت کششی پایینی برخوردار است. میلگرد نیمه‌خشک یا نیمه نرم موجود در بازار همان میلگرد A2 است که از مقدار مقاومت کششی قابل‌توجهی برخوردار است. گرید A3، یکی از پرکاربردترین نوع این محصول است که به‌منظور استفاده در سازه‌های بتنی و افزایش مقاومت آن‌ها و هم‌چنین آرماتوربندی به‌کاربرده می‌شود. این میلگرد ازلحاظ ظاهری به‌صورت آج‌های جناقی یا هفت و هشتی است. عدم جوش‌پذیری و تغییر شکل بر روی آن موجب می‌شود، تا برای آهنگری و زاویه‌بندی‌های تند انتخاب مناسبی نباشد. میلگرد آجدار A4 به دلیل مقدار بسیار پایین کربن موجود در آن، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. دوام و استحکام کششی آن بیشتر از انواع دیگر میلگرد آجدار است و بهترین گزینه برای تقویت سازه‌های بتنی سنگین، میلگرد سایز 10 آجدار A4 است. آج‌های دوکی‌شکل آن‌که بانام آج‌های مرکب شناخته می‌شوند بالاترین میزان چسبندگی با بتن را در زمان آرماتوربندی ایجاد می‌کنند که این خود یک مزیت برای تقویت سازه خواهد بود.

آریاک سفر

کاربردهای اصلی میلگرد سایز 10 به طور کلی شامل تقویت اولیه سازه‌های سبک و غیر بتنی، ساخت و تولید رابیتس و سقف‌های کاذب، تولید و ساخت پیچ و مهره، استفاده به‌عنوان میلگرد حرارتی در ساخت سازه‌های کشتی، ساخت حفاظ و نرده، استفاده به‌عنوان حصار در پروژه‌های فضای باز و بوستان‌ها و ساخت و تولید توری مش می‌شوند. البته گفتنی است که وزن سبک و قیمت ارزان این محصول، از دلایل دیگر پر طرفداربودن آن است. در ادامه قیمت میلگرد سایز 10 و دیگر انواع آهن آلات قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت روز آهن آلات 17 شهریور 1401 / میلگرد سایز 10 چه کاربردهایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز