قیمت روز آهن آلات 16 شهریور 1401/ رکود جهانی به فرصتی برای فولاد ایران تبدیل می‌شود؟

شمش فولاد، عنصر پایه تولید میلگردهای ساده از جمله میلگرد سایز 8 است. در تولید میلگرد ابتدا شمش‌ها را در ردیف‌های مشخص قرار داده و وارد کوره‌ای با حرارت بالا می‌کنند. این شمش‌ها با دمای بالا و به کمک جریان‌های گردابی برای نورد آماده می‌شوند. سپس، روی رول‌ها قرار گرفته و به طرف مرحله رافینگ هدایت می‌شوند. مرحله رافینگ در تولید میلگرد سایز ۸ در سه گام از قطر شمش‌ها کاسته و به طول آن می‌افزاید. پس از آن میلگردها را در طول‌های مورد نظر برش می‌زنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حالا این تولیدات و صنعتشان در اروپا از رونق افتاده‌اند که دلیل آن افزایش قیمت گاز است. این صنعت آنچنان کم‌رمق شده است که بسیاری از شرکت‌های ابرقدرت صنعتی جهان فعلاً قادر به ادامه فعالیت نیستند. اما این رکود جهانی می‌تواند فرصتی برای درخشیدن ایران باشد!

اگر دولت بتواند وعده‌های خود را برای اجرای پروژه مسکن ملی عملی کند، بار دیگر تولید محصولات فولادی رونق خواهد گرفت.

اخیراً آرسلورمیتال، دومین شرکت چندملیتی تولید فولاد در جهان اعلام کرد که کوره بلند شماره ۳ خود در آلمان را خاموش خواهد کرد. ظرفیت تولید این کوره ۱٫۲میلیون تن چدن مذاب است. این ابرغول فلزات در جهان پیشتر کوره خود در اسپانیا را نیز خاموش کرد. مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که توان رقابت‌پذیری خود را از دست داده‌اند.

آریاک سفر

این می‌تواند سرنوشت بسیاری از صنایع در اروپا باشد. چین نیز کاهش تولید فولاد را تجربه می‌کند. پس از آنکه کرونا صنایع چین را با افول مواجه کرد، چینی‌ها در انتظار نوعی رونق در صنعت فولاد بودند. اما بحران صنعت ساخت‌وساز چین این مسیر را بست. صنعتی که به تنهایی یک‌چهارم فولاد جهان را می‌بلعید. اکنون چین با کاهش تولید و کمبود انرژی مواجه است. بنابراین این رکود تا مدتی باقی می‌ماند. موسسه جهانی مودی این زمان را حداقل ۱۲ ماه پیش‌بینی می‌کند.

قیمت میلگرد سایز 8 و سایر آهن آلات

در این بحبوحه جهانی، ایران ویژگی‌های لازم برای زنده کردن یک چرخه کامل تولید فولاد را دارد و به دلیل داشتن انرژی، دیگر نیاز به مواد معدنی یا انرژی‌هایی ندارد که در کشورهای دیگر تولید می‌شوند. تنها کافیست که خلا مصرف‌کننده پر شود. در این میان، قیمت مقاطع فولاد از جمله میلگرد سایز 8 ، تیرآهن، ورق و… قابل توجه است که در ادامه مشاهده می‌شوند؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز