قیمت روز آهن آلات 15 مرداد 1401 / مذاکرات برجامی قیمت تیرآهن را کاهش می‌دهد؟

یکی از مهم‌ترین تیرآهن‌ها، تیرآهن هاش است. پیش از اختراع این تیرآهن، تیرآهن تیر I شکل اختراع شده بود، اما اختراع تیرآهن هاش تغییر مهمی در بازار آهن آلات، ایجاد کرد. قیمت تیرآهن هاش اکنون، 25 هزار و 689 تومان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در ابتدا، تیرهای معمولی شاخه بلند تولید می‌شدند که برتری‌شان نسبت به چوب تنها خاصیت ضد حریق بودنشان بود اما از آنجا که بسیار طویل بودند، با شکست روبرو می‌شدند. تا اینکه بالاخره، تیرآهن بال پهن IPB یا H شکل یا هاش برای اولین بار در شرکت بثهلم تولید شد و در پی آن، تحول عظیمی در صنعت فولاد به وجود آمد.

تیرآهن هاش در در نوع بال پهن سبک و بال پهن سنگین تولید می‌شود. بهترین پروفیل آهن نورد شده برای ستون، تیرآهن بال پهن IPB یا قوطی مربع شکل است، زیرا از نظر مقاومت بهتر از مقاطع ديگر عمل مي‌كند، علاوه بر اين در اكثر شرايط اجرايي، اتصال تير ها به راحتي روي آن، انجام می‌شود.

از بازار آهن آلات چه خبر؟

در پایان هفته‌ای که گذشت، جوادکریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی از آغاز دور جدید مذاکرات پس از تعطیلات خبر داد. این به معنای این است که اگر دلار در واکنش به این خبر، کاهشی شود، نرخ آهن آلات نیز کاهش خواهد یافت.

آریاک سفر

با این وجود، در هفته‌ای که گذشت بخشی از بازار آهن روندی صعودی داشت اما قیمت محصولاتی مانند قیمت تیرآهن هاش ثابت ماند. در برخی مقاطع فولادی نیز کاهش قیمت جزئی اعمال شد. در همین حال، تولیدکنندگان نگران این کاهش قیمت‌اند و عرضه‌کنندگان میل به افزایش قیمت دارند! بازارهای جهانی هم روزانه درحال کاهش است، قیمت شمش صادراتی ایران نیز طبق آمار در بازه ۴۴۰ الی ۴۶۰ دلار در هر تن معامله می‌شود، از طرفی دیگر ضعف تقاضا چه در بازار داخل و چه در بازار جهانی به چالش بزرگی تبدیل شده است.

در ادامه قیمت محصولات آهن آلات قابل مشاهده است:

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز