قیمت روز آهن آلات 13 مرداد 1401 / نگرانی تولید کنندگان از کاهش نرخ در این بازار

نوسانات نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد و قیمت نفت از عوامل موثر در قیمت تیرآهن و میلگرد هستند که افزایش نرخ ارز در ماه‌ها گذشته، علت اصلی افزایش قیمت این محصولات بوده است. اما گویا در هفته‌های اخیر آهن آلات، دچار ریزش قیمت شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مشاهده بازار داخلی قیمت تیرآهن و بقیه محصولات مشابه نشان می‌دهد که این محصولات روی ریل ثبات حرکت می‌کنند و حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند. البته این کاهش قیمت بیشتر مربوط به میلگرد است و قیمت تیرآهن به خصوص در بخش کیلوفروشی تغییر چندانی نداشته است. با این وجود، در هفته‌ای که گذشت، قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی کاهش ۱۰ الی ۳۰ هزار تومانی شاخه‌های پرفروش را تجربه کرد.

گزارش‌ها و آمار موجود از قیمت‌ها و اوضاع بازار حاکی از تداوم ریزش و ثبات قیمت‌ها تا به امروز است و به عبارتی کلیه واحدهای زنجیره فولاد از ابتدای زنجیره مانند مواد اولیه و آهن اسفنجی تا مواد میانی مانند شمش و همچنین محصولات نهایی شامل تمامی مقاطع تخت و طویل با تکیه بر قیمت‌های جهانی و ستاد تنظیم بازار در بورس، در یک ماه اخیر به طور ممتد کاهشی بوده است. به عنوان مثال در حال حاضر نرخ روز میلگرد در مقایسه با اسفند سال گذشته حدود ۲ هزار تومان ریزش داشته است.

گفتنی است که ادامه‌دار شدن این سیر نزولی ممکن است باعث نگرانی تولیدکنندگان و حتی تعطیلی واحدهای کوچک تولیدی شود.

آریاک سفر

تاثیر ادامه روند کاهشی قیمت روز آهن آلات

فولادی‌ها در تلاش‌اند تا رضایت مسئولان را برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها جلب کنند. آن‌ها خواستار آزادی خرید شمش، آهن اسفنجی و گندله برای مشتریان دارای کدبورسی هستند. در جلسه روز سه شنبه فولادی‌ها نیز پیشنهاداتی برای بهبود اوضاع بازار به نفع عرضه‌کنندگان و تثبیت بازار ارائه شد.

یکی از این پیشنهادات اعمال دامنه مثبت ۳ درصد بر مبنای میانگین هفته قبل یا دو هفته پیش‌تر برای تعیین نرخ شمش هفته بعدی است. پیشنهاد دیگر اجازه ورود شرکت‌های تجاری به بخش صادرات است و مورد سوم نیز این است که مبنای نرخ شمش، ۹۵ درصد نرخ فوب صادراتی در دلار توافقی قرار بگیرد که همان تغییر نرخ دلار به نرخ نیما است که البته اجرایی شدن آن چندان عملی نیست و بعید به نظر می‌رسد.

در ادامه قیمت روز انواع محصولات آهنی آمده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز