قیمت روز آهن آلات 13 شهریور 1401/ ثبات قیمت پروفیل سی تا کی ادامه دارد؟

لست سکند

به مقاطع فولادی توخالی پروفیل گفته می‌شود. این مقاطع فولادی توخالی بیشتر برای ساخت درب، پنجره و لوله به کار می‌روند اما انواع و کاربردهای مختلفی دارند. همچنین سطح مقطع آن ها اشکال ظاهر متفاوتی دارد. یکی از انواع پروفیل، پروفیل c است. در ادامه مطلب به نحوه تولید، کاربرد و قیمت پروفیل سی پرداخته خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پروفیل‌ها دو دسته باز و بسته هستند؛ پروفیل سی از انواع پروفیل باز است که نام‌گذاری آن از ظاهر آن می‌آید که شبیه به حرف انگلیسی c است. پروفیل سی دارای دولبه فلنج یا همان حلقه مدور آهنی است؛ همچنین ارتفاع و پهنای قسمت‌های مختلف پروفیل سی پرلین، اطلاعات مفیدی به مهندسان می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند مشخصات کلی و وزن پروفیل سی را به دست آورند.

پروفیل سی چگونه تولید می‌شود؟

معمولاً پروفیل‌های C به علت کاربردهایشان، به نحوی ساخته می‌شوند که در برابر رطوبت یا خوردگی مقاوم باشند؛ در چنین شرایطی، پایه‌ این پروفیل‌ها ورق‌های گالوانیزه است. اما پایه‌ تولید پروفیل سی می‌تواند سایر ورق‌های فولادی هم باشد.

طی مراحل تولید پروفیل سی، در ابتدا ورق‌های فولادی وارد خط تولید می‌شوند، سپس برش خورده و در مرحله بعدی از دستگاه رول‌فرمینگ می‌گذرند. در نهایت، شکل‌دهی شده و وارد بازار می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

پروفیل سی چه کاربردی دارد؟

مهم‌ترین کاربرد پروفیل سی پرلین، در ساخت سازه‌های نه‌چندان بزرگ همچون دیوارهای غیرباربر، سقف‌ها یا پوشش‌های سبک صنعتی یا نیمه صنعتی و ستون و دیوار سازه‌ها است. در ساختمان‌ها، دیوارهایی که تیرها روی آن‌ها قرار داردند و وزن بیشتری را تحمل می‌کنند، دیوارهای غیر باربر نام دارند که در ساخت آن‌ها از پروفیل سی استفاده می‌شود. همچنین برای استحکام هرچه بیشتر سقف‌های شیب‌ داری که در سوله‌های صنعتی، کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک استفاده می‌شود، پروفیل سی کاربرد دارد. کاربرد دیگر این نوع پروفیل در بالابردن استحکام بیشتر ستون‌هایی است که فاصله زیادی از یکدیگر دارند و همچنین برای افزایش مقاومت دیوارها، از پروفیل سی پرلین استفاده می‌کنند. اتصال پروفیل سی در هر محلی از سازه، به‌وسیله پیچ‌های متعدد به نبشی و ورق‌ها، صورت می‌گیرد.

قیمت پروفیل سی و آهن آلات دیگر

نرخ اغلب محصولات فولادی روز گذشته ثابت اعلام شد اما نوسانات افزایشی ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی نیز در برخی مبادی فروش مشاهده شد. قیمت روز قوطی و پروفیل و انواع لوله‌های صنعتی، داربستی و … عمدتا ثابت اعلام شد یا اندکی کاهش داشت اما قیمت پروفیل سی و پروفیل زد ثابت ماندند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز