قیمت دلار چهارمین افت پی در پی خود را ثبت کرد

قیمت دلار در بازارهای جهانی برای چهارمین روز متوالی با کاهش روبرو شد و ضعف این ارز در برابر دارایی های دیگر طلا سرمایه گذاران را در مورد افق پیش روی دلار با تردید مواجه کرد.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در بازار ایران بعد از چند روز نوسان منفی دوباره به فاز گرانی وارد شده است اما نرخ این ارز در بازارهای جهانی رو به کاهش گذاشته و قیمت دلار روزهای خوبی را در بازارهای بین المللی سپری نمی کند.

برخی تحلیل گران اتفاقاتی همچون بهبود نرخ رشد اقتصادی در آمریکا و اخبار منتشر شده درباره کشف واکسن کرونا در روسیه را علت خوشبینی بازارها به دارایی هایی همچون سهام و عقب نشینی قیمت دلار می دانند.

اکنون این سوال مطرح است که دلار با افت قیمت پی درپی مواجه خواهد شد و روند تضعیف آن به یک ریزش تمام و کمال تبدیل می شود یا خیر.

بنا به اعلام ایسنا به نقل از رویترز، شاون اوزبورن تحلیلگر بازارهای بین المللی ارز اسکوشیا بانک در این باره می گوید:  در میان مدت نرخ دلار در موضع ضعف باقی خواهد ماند اما قطعا سقوط شدید را تجربه نخواهد کرد. به عقیده من این امکان وجود دارد که چنانچه رقبای دلار یعنی سایر ارزهای معتبر بین المللی ضعیف ظاهر شوند، وضعیت به نفع نرخ دلار تغییر کند. وی تصریح کرد: به هر حال از نظر متیرهای بنیادی در آینده نزدیک و در ماه های پیش رو دلیلی برای یک ریزش بسیار گسترده در نرخ دلار وجود ندارد.

آریاک سفر

وضعیت شاخص دلار در معاملات امروز

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۳۳۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد.

علاوه بر این، در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۸ درصد بالا رفت و با عبور از  کانال ۱.۱۷  به ۱.۱۸۰ دلار رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز