قیمت دلار به نیمه کانال 23 هزار تومانی رسید

برخی پیش بینی ها از توقف افزایش قیمت دلار به دلیل شکست آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران در شورای امنیت داشت اما امروز دلار باز هم مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد.

به گزارش کاماپرس؛ از ساعات ابتدایی روز گذشته، دلار تمایلات افزایشی خود را نشان داد، چرا که بالای مرز 23 هزار تومان و با قیمت 23 هزار و 300 تومان در اولین معاملات به فروش رفت. قیمت دلار امروز نیز با افزایش ۰.۵۹ درصدی، از 23.300 (بیست و سه هزار و سیصد ) تومان به 23.440 (بیست و سه هزار و چهارصد و چهل) تومان رسید.

مکانیسم ماشه و بازار ارز

قیمت دلار در این هفته افزایشی بوده و کارشناسان موارد مختلفی از جمله تحرکات آمریکا در اجرای مکانیسم ماشه و التهاب در بازارهای موازی را به عنوان دلایل این افزایش ذکر می‌کنند. با این حال امروز انتظار می رفت با توجه به رای مخالف شورای امنیت مبنی بر استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی ایران، دلار افزایشی نداشته باشد و واکنش مثبتی به رای شورای امنیت نشان دهد. اما این اتفاق رخ نداد تا نشان دهد همچنان التهابات بازار ارز فروکش نکرده است.

روند تغییرات قیمتی دلار

آریاک سفر

به نقل از دنیای اقتصاد در سه روز گذشته نرخ دلار از 22هزار و 940 تومان به 23هزار و 440 تومان رسیده است. بر این اساس، قیمت دلار در روز دوشنبه سوم شهریورماه 22 هزار و 940 تومان بود که با 1.54 درصد تغییر در روز سه شنبه به 23 هزار و 300 تومان رسید و سرانجام در روز چهارشنبه قیمت دلار با 0.59 درصد تغییر به رقم 23 هزار و 440 تومان رسید.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

به نقل از اقتصادنیوز؛ قیمت دلار و یورو در صرافی ملی نیز امروز نسبت به روز گذشته بالا رفت. قیمت خرید دلار امروز با افزایش 170 تومانی نسبت به روز گذشته 22,550 تومان و فروش آن نیز با 120 تومان افزایش 22,600 تومان اعلام شد.
از سوی دیگر قیمت یورو نیز در صرافی ملی گران شد. قیمت خرید یورو با 170 تومان افزایش نسبت به دیروز 26,750 تومان قیمت خورد و قیمت فروش یورو نیز 120 تومان گران شد و به 26,800 تومان رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز