قیمت دلار در لبه کانال 22 هزار تومان ایستاد

لست سکند

قیمت ها در بازار ارز امروز سیر صعودی را نسبت به روز گذشته تجربه کردند و قیمت دلار نیز در مرز کانال 22 هزار تومانی قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس؛ در حالیکه در روزهای گذشته شاهد روند کاهشی نرخ ارز بودیم اما امروز چهارشنبه 22 مردادماه، دلار مجددا روند صعودی را در پیش گرفت. نرخ دلار امروز با افزایش 0.45 درصدی نسبت به روز قبل به ۲۲,۰۰۰ (بیست و دو هزار) تومان رسید این در حالیست که بازار طلا و سکه امروز شاهد افت نسبی قیمت ها بودند.
قیمت دلار که در دو سه روز گذشته روی محدود 21 هزار تومان ایستاده بود و روز گذشته نهایتا به 21.900 تومان رسید، امروز با 100 تومان افزایش 22هزارتومان قیمت گذاری شد، تا همچنان بازار در التهاب نوسان ارز باقی بماند. به تبع دلار، یورو نیز امروز با افزایش ۰.۷۶ درصدی، از ۲۵,۸۰۰ (بیست و پنج هزار و هشتصد ) تومان به ۲۶,۰۰۰ (بیست و شش هزار) تومان رسید.

احتمال ریزش دوباره نرخ ارز

به نقل از تجارت نیوز؛ در همین حال با توجه به اخبار داخلی و خارجی، برخی کارشناسان اظهار می‌کنند که انتظار می‌رود نرخ ارز در یکی، دو روز آینده تحت تاثیر وضعیت فعلی بازار سرمایه و سیگنال‌های جهانی از جمله اظهارات ترامپ و احتمال لغو تحریم تسلیحاتی ایران کاهش پیدا کند.

عواقب وعده گشایش اقتصادی

راز آسمان پایتخت

اخیرا خبر گشایش اقتصادی از سوی رئیس دولت توانست کمی بازار ارز را متاثر کند. اما پس از این که مشخص شد این خبر تامین مالی از طریق فروش اوراق نفتی است، معامله‌گران احساس کردند گشایش اقتصادی سریعی در کار نخواهد بود. بنابراین به یکباره انتظاراتشان تغییر کرد و همان‌طور که قیمت عمدتا تحت یک فضای هیجانی افت کرده بود، یکدفعه در مسیر افزایشی قرار گرفت.
در همین رابطه مرتضی عزتی، کارشناس امور بانکی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تاثیر ریزش بازار سرمایه بر بازار ارز، به تجارت نیوز گفته است: سرریز بازارهای مالی به هم منتقل می‌شود. وقتی بورس افت دارد انتظار می‌رود روی سایر بازارها هم اثر بگذارد اگرچه این تاثیر کمتر از بورس باشد اما انتظار این است که سایر بازارهای مالی از جمله ارز و طلا یا حتی بخش‌های دیگر اقتصاد هم افت داشته باشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز