قیمت دلار در سراشیبی سقوط می‌افتد؟

قیمت دلار از شب گذشته تا به حال کاهش 266 تومانی پیدا کرده است. این ارز خارجی اکنون در محدوده 27 هزار و 381 تومانی معامله می‌شود. این اتفاق در نتیجه انتشار شایعاتی درباره آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران اتفاق افتاد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این اتفاق شروع ریزشی شدن نرخ دلار است. برخی از خبرگزاری‌ها از تصمیمات مهم کمیته سه جانبه دولت، مجلس و بانک مرکزی خبر داده‌اند و سقوط قیمت دلار را قطعی دانسته‌اند. این کمیته در نظر دارد طرح حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی را بررسی کنند و نظام توزیع یارانه‌ها را هم مورد بازنگری قرار دهند. به گفته سران دولتی و صاحبنظران حوزه ارز، حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی تحولات جدی را در بازار رقم خواهد زد. اما پیشرفت این کار و اثر بخشی آن هم تا حد زیادی به به چگونگی انجام آن و روند پیگیری بستگی دارد.

آریاک سفر

به گزارش برخی نهادهای امنیتی داخلی، ارز ترجیحی دو خسارت عمده شامل رشد تورم و توزیع رانت داشته و اوضاع را در مقایسه با وضعیت عادی وخیم‌تر کرده است. به گفته همین نهادها، با حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی، قیمت ارز در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت و شرایط ملتهب این بازار اندکی آرام خواهد شد.

کاهش قیمت دلار تنها یک کاهش زودگذر است

با این حال هستند معامله گرانی که معتقدند شرایط به وجود آمده و کاهش نرخ ارزی در حال حاضر موقتی است. در واقع این اخبار هم در کوتاه مدت قیمت ارز را کاهش می‌دهند و بعد از تخلیه هیجان ناشی از این اخبار، دوباره نرخ ارز به مدار صعودی باز می‌گردد. ضمن اینکه دلار در یک ماه اخیر موفق نشده تا پایین مرز مقاومتی 26 هزار و 800 تومانی عقب نشینی کند و این نشان دهنده بالا بودن انتظارات تورمی است. با توجه به این موضوع معامله گران هنوز هم تمایلی ندارند تا در موقعیت فروشنده قرار بگیرند.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز