قیمت دلار در بازار جهانی نزولی شد

لست سکند

قیمت دلار در بازارهای جهانی همچون روز گذشته نزولی شد و از کانال ۹۷ واحدی عقب نشست.

به گزارش کاماپرس، درحالی که روز گذشته قیمت دلار با کاهش ۰.۱۲ درصدی نسبت به روز قبل، در سطح ۹۷.۴۸۵ واحد بسته شد طی امروز قیمت آن دوباره کاهش یافت و از ۹۷ واحد عقب رفت.
بررسی ها نشان می دهد که شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۹۸۸ واحد بسته شد، نرخ برابری هر فرانک سوئیس هم معادل ۱.۰۵۵ دلار اعلام شد.

نگاهی به ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۷۸ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۴۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۶۲ درصد بالا رفت و با عبور از کانال ۱.۱۱ به ۱.۱۲۶ دلار رسید.
به گزارش ایسنا، ادوارد مویا، تحلیلگر بازار ارز در موسسه اواندا می گوید: کماکان دارایی‌های امن در موقعیت بهتری قرار دارند اگر چه شرایط مثل ماه قبل نیست، بیشتر از آنکه معامله گران رفتار دلار را زیر ذره بین قرار داده باشند، منتظرند ببینند بانک های مرکزی سوئیس و ژاپن چه خواهند کرد و با نرخ بهره خود که همین حالا هم در سطح منفی قرار دارد چه خواهند کرد.

بررسی ارزهای آسیایی

راز آسمان پایتخت

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، هر دلار با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۰۷.۲۰۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۴۶ دلار مبادله شد، همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۷۷ یوان چین اعلام شد.
همگام با شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن، برخی کارشناسان پیش بینی کردند که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای شرکای تجاری آمریکا(یورو و یوآن) تا 35 درصد سقوط می کند و بررسی بازارهای جهانی طی روزهای گذشته نشان از سقوط دلار در برابر یورو و یوآن دارد.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز