قیمت دلار به زیر 10 هزار تومان می‌رسد؟

لست سکند

یک استاد اقتصاد نوسان های نزولی دلار در روزهای اخیر و رسیدن آن به کانال 20 هزار تومانی را نتیجه حباب بی سابقه این ارز در دولت کنونی دانست و اظهار کرد: اگر قیمت دلار به در دولت بعد به 10 هزار تومان و کمتر از آن نرسد شاهد بروز بحران های اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش کاماپرس، ورود دلار به کانال 20 هزار تومانی در روزهای پایانی هفته قبل این پرسش را ایجاد کرده است که نزول قیمت این ارز پرتقاضا تا چه سطحی ادامه خواهد یافت؟ برخی کارشناسان معتقدند این اتفاق در دولت بعدی به تدریج روی می دهد و اصولا اگر دلار به زیر 10 هزار تومان نرسد پیامدهای وخیمی در انتظار ایران خواهد بود.

حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه در این باره به روزنامه شرق گفته است:  دولت  مسوول بسیاری از نابسامانی‌های ارزی بود اما در صورتی كه ارز در دولت آینده به زیر ۱۰ هزار تومان سقوط نكند و به‌تدریج پایین‌تر نیاید شاهد بحران‌های اجتماعی و پس از آن بحران‌های سیاسی فراگیر در كشور خواهیم بود و مشخص نیست وضعیت دولت سیزدهم چه خواهد شد.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

قیمت بالای ارز نتیجه سیاست های اشتباه دولت است

راز آسمان پایتخت

وی  در مورد نرخ دلار ۲۰ هزار تومانی نیز گفت: این كاهش نرخ دلار در پی حباب بی‌سابقه‌ای است كه حتی زمانی كه كشور از سوی متفقین اشغال شده بود شاهد چنین وضعیتی درخصوص افت ارزش پول ملی نبودیم و این موضوع كاملا ساخته سیاست‌های نادرست دولت با هماهنگی مجلس وقت بوده و باید كاهش پیدا می‌كرد.

شرط افت قیمت دلار به کانال های پایین تر از 20 هزار تومان

این استاد اقتصاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا با توجه به انتخابات رياست‌جمهوری و اخبار مثبت سياسی نرخ دلار كانال ۲۰ هزار تومان را رها خواهد كرد و می‌توان به افت بيشتر نرخ دلار اميدوار بود، گفت: افرادی كه تاكنون برای انتخابات معرفی شده‌اند توان مقابله با اين اليگارشي را ندارند و اولين سدی كه بايد شكسته شود تا قيمت دلار فرو بريزد مقاومت سد گسترده‌ای است كه اين افراد در كشور ايجاد كرده‌اند، ضمن اينكه بايد با يك برنامه منسجم براي اقتصاد كشور كه وجود هم دارد و امكان‌پذير هم هست ساختار قدرت آن را بپذيرد تا اصلاحات صورت بگيرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز