قیمت دلار بر سر دوراهی افزایش یا کاهش!

رشد نرخ دلار حوالی ظهر امروز، در مقایسه با آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته، به 275 تومان رسیده و اینطور که معلوم است، دلار همچنان به سمت کانال‌های بالای قیمتی پیش می‌رود. به این ترتیب می‌توان گفت انتظارات تحلیلگران فنی درست از آب درآمد و درهم 7 هزار و 267 تومانی اهرمی برای صعود نرخ دلار به کانال 26 هزار و 609 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فعالان معتقدند که عدم عرضه درهم توسط صرافی‌ها در روز گذشته، قیمت این ارز را به راحتی تا محدوده 7 هزار و 200 تومانی کشاند. در نتیجه این حرکت قیمت دلار هم رشد پیدا کرد. به گفته برخی معامله گران افزایش قیمت دلار به بالای 26 هزار و 300 تومان، میزان فروش ارزی بازارساز و معامله گران را بیشتر خواهد کرد. به دنبال این موضوع قیمت دلار دچار افت معناداری می‌شود.

با این حال جو بازار نشان دهنده این است که معامله گران بیشتر به افزایش قیمت اسکناس آمریکایی چشم دوخته‌اند. در واقع شرایط دیروز بازار نشان داد معامله گران حاضر نبودند به راحتی ارزهای خریداری شده خود را بفروشند!

آریاک سفر

رشد ارزش دلار در بازار جهانی

اخبار بین المللی نیز حاکی از آن است که شاخص دلار، که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی انداز می‌گیرد، در معاملات امروز 0.17 نسبت به روز گذشته بالا رفته و در سطح 93.07 واحد بسته شد. با توجه روند شاخص‌های کلان اقتصادی آمریکا، پیش بینی می‌شود دلار در کوتاه مدت اوضاع خوبی داشته باشد. این عامل جهانی هم باعث باقی ماندن دلار در کانال‌های بالای قیمتی شده است.

افزایش نرخ دلار و چشم انداز تدوام آن، بر روی دیگر بازارها، به خصوص بورس، موثر بوده است؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار در روز نوزدهم مردادماه رشد 20 هزار واحدی را تجربه کرد. در حال حاضر آینده بازار ارز چندان قابل پیش بینی نیست. باید دید با انتشار لیست وزیران پیشنهادی دولت و صحبت‌های مقامات جدید درباره برجام، ابهام‌ها در بازار دلار برطرف خواهد ‌شود؟

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز