قیمت خودرو هر 3 ماه یک بار بازنگری می‌شود

براساس اظهارات معاون امورصنایع وزارت صنعت‏, معدن و تجارت، قیمت خودرو هر سه ماه یک بار بازنگری و قیمت های جدید تعیین می شود.

به گزارش کاماپرس، چندی پیش با موافقت شورای رقابت، خودروسازان این امکان را یافتند که هر ۳ ماه یکبار به بانک مرکزی مراجعه کرده و تورم بخشی را به ستاد تنظیم بازار بفرستند تا قیمت محصولاتشان تغییر کند و حالا خبر می رسد که به دلیل تغییرات قیمت نهاده‌های تولید، وزارت صمت هم با تعیین قیمت خودرو هر سه ماه یک بار موافق است.

به گفته معاون امورصنایع وزارت صنعت‏, معدن و تجارت، اکنون عمده ورودی‌های قطعه سازان خودرو شامل مواد و محصولات پتروشیمی، پلیمری و فلزات در بورس یا به قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود و به همین دلیل باید خودرو هم به گونه‌ای قیمت‌گذاری شود که این صنعت پیشران که لوکوموتیو تعداد بسیار دیگری از صنایع است، همچنین زنجیره تامین مرتبط با آن دچار زیان نشوند.

مهدی صادقی‌نیارکی همچنین می گوید: قیمت خودرو‌ها باید بر اساس افزایش قیمت نهاده‌های تولید اصلاح شود تا خودروسازان دچار زیان عملیاتی نشوند، چون تداوم زیان عملیاتی در ادامه تبدیل به زیان انباشته شده که به مطالبات قطعه‌سازان منتقل شده یا ورشکستگی خودروسازان را به دنبال دارد.
او ادامه می دهد: خودروسازان هم باید با افزایش بهره‌وری و واگذاری دارایی‌های مازادشان، بر روی پروژه‌ها و پلتفرم‌های جدید و ارتقای داخلی‌سازی محصولات فکر کنند.

این مقام مسئول، اضافه می کند: واقعی‌سازی قیمت خودرو یکی از مهمترین مسائل در این صنعت است و وزارت صنعت با رهاسازی و آزادسازی قیمت‌ها مخالف است.

آریاک سفر

افزایش تولید خودرو در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادقی نیارکی می گوید: تا روز شنبه گذشته (۲۵ مرداد) تولید خودرو در کشور در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸ درصدی داشته و خودروسازان موفق به تولید ۳۵۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو شدند.
او ادامه‌ می دهد: در این مدت تحویل خودرو‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی داشته و تعداد خودرو‌های ناقص مانده کف کارخانجات ۲۵ هزار دستگاه کمتر است.
معاون امورصنایع وزارت صنعت‏, معدن و تجارت اضافه‌ می کند: همچنین رشد ۱۳ درصدی ایفای تعهدات معوق خودروسازان را در این مدت شاهد هستیم که به ۲۱۵ هزار و ۴۷۷ دستگاه رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت خودرو هر 3 ماه یک بار بازنگری می‌شود

  1. ساسان سلیمی گفته:

    خودروسازان هر سه ماه یکبار میتونن روی محصولاتشون بکشن و بقول خودشون نسبت به تورم بروزرسانی کنن، حالا ما کشاورزا چیکار کنیم که تورم هرروز میره بالا ولی قیمتهای محصولات کشاورزی هرروز میاد پایین، ما سه ماه یکبار نمیخوایم بکشن رو محصولات کشاورزی ولی حداقل سالی یکبار نسبت به تورم موجود قیمت منصفانه رو محصولاتمون بزارن
    همه جای دنیا شده مافیا ونظام سرمایه داری
    این بی عدالتی ها تا به کی
    برده داری تا به کی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز