سهم بالای قیمت مصالح و عوارض شهرداری در گرانی مسکن

یک مقام مسئول بخش خصوصی وضع عوارض متعدد بر صنعت ساخت و ساز و افزایش قیمت مصالح ساختمان را از عوامل اصلی گران شدن خانه برشمرد.

به گزارش کاماپرس، گران شدن قیمت خانه و دور شدن آن از دسترس اقشار کم درآمد و متوسط جامعه معضلی است که بسیاری از مردم با آن دست به گریبان هستند. به هم خوردن عرضه و تقاضای مسکن و کاهش تولید مسکن طی سال های گذشته یکی از عوامل مهم گران شدن خانه در سال های اخیر است.

البته در دو سال گذشته و خصوصا در چند ماه اخیر قیمت مسکن به صورت سرسام آوری گران تر شده که علت آن را باید در افزایش نرخ ارز و رشد بازارهای موازی مسکن از جمله بازار بورس جستجو کرد.

با این حال نمی توان سهم افزایش قیمت مصالح ساختمانی و برخی عوارض مرتبط با ساخت و ساز را در گران شدن قیمت خانه ندیده گرفت.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان ایران در این باره گفت: عوارض متعدد و افزایش قیمت نهاده‌هایی که بیشتر آن‌ها دولتی است موجب افزایش قیمت تمام شده مسکن شده است.

آریاک سفر

در این زمینه بخوانید:

حباب در قیمت میله گرد

به گزارش تسنیم، جمشید برزگر افزود: هم اکنون در قیمت هر کیلو میله گرد، بیش از 2 هزار تومان حباب وجود دارد، بنابراین انتظار ما از دولت این است که با سیاست گذاری‌های درست و کنترل قیمت نهاده‌هایی مانند فولاد به رونق صنعت ساختمان و خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه کمک کند.

افزایش قیمت تمام شده مسکن به دلیل عوارض و هزینه های قانونی

برزگر افزود: 30 درصد بودجه شهرداری‌ها را صنعت احداث(ساخت و ساز) می‌پردازد، این صنعت بابت هر ماده مصرفی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کند، علاوه بر این هزینه‌های قانونی که این صنعت به دستگاه‌های خدمات رسان پرداخت می‌کند، در هر متر مربع بیش از یک میلیون تومان قیمت تمام شده ساختمان را افزایش می‌دهد.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سهم بالای قیمت مصالح و عوارض شهرداری در گرانی مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز