قیمت خاتم کاری چطور تعیین می‌شود؟ + راهنمای خرید

خاتم کاری از صنایع دستی محبوب و اصیل ایرانی است که از کنار هم قراردادن چندضلعی‌های منظم در رنگ‌های متنوع، به شکل موزاییک‌وار ساخته می‌شود. خاتم کاری یکی از هنرهای ظریف ایرانی است که به واسطه زیبایی منحصر به فرد آن به منظومه رنگین شهرت دارد و قیمت خاتم کاری هم بر همین اساس مشخص می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محصولات خاتم کاری امروزه در طیف گسترده و متنوعی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. خاتم کاری به عنوان یک محصول دکوراتیو لوکس برای تزئین، هدایای تبلیغاتی و غیره به فروش می‌رسد؛ از این رو قیمت خاتم کاری در مقایسه با ظروف معمولی کمی بالاتر است. با وجود این، قیمت خاتم کاری به عوامل متعددی بستگی دارد. کاماپرس در ادامه به معرفی محصولات خاتم کاری و عوامل موثر بر قیمت آن‌ها می‌پردازد؛

آشنایی با هنر خاتم کاری

قدمت هنر خاتم کاری به صدها سال پیش می‌گردد. صنعتگران و هنرمندان خاتم کار در تولید این محصولات، چندضلعی‌های منظم را در رنگ‌های متنوعی برش داده و پس از سوهان کاری به صورت شش ضلعی یا مقطع مثلثی درمی‌آورند. این مقاطع مثلثی نهایتا با ظرافت تمام و به شکل موزاییک‌وار با چسب بر روی محصول اصلی چسبانده می‌شوند.

چند ضلعی‌های منظم مورد استفاده در محصولات خاتم کاری غالبا از جنس چوب هستند؛ با این حال در ساخت خاتم کاری متریال‌های دیگری همچون انواع فلز، طلا، نقره و استخوان حیوانات، همچنین عاج فیل نیز استفاده می‌شود.

آریاک سفر

نقش خاتم کاری در دکوراسیون منزل

دکوراسیون فضای داخلی منزل و محیط کار برای ایجاد روحیه و انرژی و جلوگیری از افسردگی بسیار اهمیت دارد. استفاده از انواع صنایع دستی مانند خاتم کاری برای دکوراسیون، به جهت برخورداری از رنگ‌های آرامش بخش و تلفیق با هنر اصیل ایرانی، علاوه بر زیبایی و تزئین محیط، سبب ایجاد فضایی آرامش بخش می‌شوند.

استفاده از محصولات خاتم کاری دکوراتیو با برخورداری از نشان فرهنگ و تمدن ایرانی، به فضای خانه و محل کار رنگ و لعابی لوکس و اصیل می‌بخشد. محصولات خاتم کاری مرغوب و با کیفیت غالبا دارای سطحی براق با طرح‌ها و نقوش کاملا قرینه هستند و نمای بسیار چشم نوازی برای تزئین منزل دارند. ضمن این‌که رنگ غالب قهوه‌ای و کرم در خاتم کاری برای ایجاد یک دکوراسیون کلاسیک و فاخر بسیار مناسب است.

محصولات خاتم کاری در حال حاضر در طیف گسترده و متنوعی تولید می‌شوند و دست مشتری برای انتخاب محصولی متناسب با سلیقه و بودجه خود باز است؛ از این محصولات غالبا برای تزئین، ست‌های رومیزی در ادارات و شرکت‌ها و همچنین تندیس‌ها و هدایای تبلیغاتی در بازاریابی ارگان‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود. برخی از محصولات پرفروش خاتم کاری در ادامه معرفی شده است؛

ظروف خاتم کاری

ظروف خاتم کاری مانند آجیل خوری، سینی، شکلات خوری، قندان و غیره از محبوب‌ترین انواع خاتم کاری هستند که علاوه بر جنبه دکوراتیو و تزئینی در منازل، بسیار کاربردی بوده و برای پذیرایی از مهمانان و غیره استفاده می‌شوند. ظروف خاتم کاری غالبا در ترکیب با فلز مس ساخته شده و سبب می‌شود تا فضای خانه بسیار لوکس و مجلل جلوه کند.

تخته نرد خاتم کاری

ساخت ابزار و لوازم بازی‌های اصیل ایرانی مانند تخته نرد به شکل خاتم کاری بسیار رایج است؛ با خرید تخته نرد خاتم کاری علاوه بر بازی، می‌توانید از آن به عنوان یک وسیله دکوری اصیل که نشانگر فرهنگ ایرانی است در سالن پذیرایی خود استفاده کنید.

جعبه و جا انگشتری خاتم کاری

جعبه‌های کوچک خاتم کاری مانند جعبه جواهرات یا جا انگشتری، گزینه اصیل و زیبایی برای نگهداری وسایل ارزشمند کوچک مانند جواهرات، انگشتر و غیره است. این جعبه‌ها علاوه بر کاربردی بودن می‌توانند یک وسیله تزئینی برای روی کنسول‌ یا میز آرایش در اتاق‌ باشند.

جا قلمی خاتم کاری

اگر از جمله افرادی باشید که نقاشی یا خوشنویسی می‌کنید، خرید یک قلمدان خاتم کاری برای نگهداری قلم‌ها، می‌تواند یک جایگاه ویژه برای ابزار کار و یک وسیله تزئینی در اتاق شما باشد.

دیگر محصولات خاتم کاری محبوب شامل قاب قرآن، میز و صندلی، قاب عکس، گلدان، جلد آلبوم، جاسیگاری، جا کلیدی، جا دستمال کاغذی، ساعت دیواری و غیره است.

قیمت خاتم کاری

ظروف خاتم کاری غالبا به عنوان محصولاتی لوکس به فروش می‌رسند، متریال به کار رفته در این محصولات و همچنین تلاش و زحمت استاد سازنده آن‌ها، موجب تا شده تا نسبت به ظروف عادی قیمت بالاتری داشته باشند. با وجود این، قیمت خاتم کاری به مواردی از جمله ابعاد محصول، نوع و میزان پیچیدگی نقش و نگار آن، متریال به کار رفته در محصول، استاد سازنده و کیفیت آن بستگی دارد. ضمن این‌که خرید محصولات صنایع دستی مانند خاتم کاری به شکل مستقیم و بدون دخالت واسطه‌های تجاری معمولا تاثیر چشمگیری بر کاهش قیمت خاتم کاری دارد.

خرید خاتم کاری با بهترین قیمت از مجموعه بازار مینا

مجموعه بازار مینا یک فروشگاه آنلاین معتبر برای خرید انواع محصولات صنایع دستی مانند خاتم کاری است. با خرید خاتم کاری از مجموعه بازار مینا، می‌توانید محصول مورد نظر خود را متناسب با بودجه و سلیقه خود از میان طیف گسترده‌ای از محصولات با بهترین کیفیت خریداری کنید.

مجموعه بازار مینا محصولات صنایع دستی را با حذف واسطه‌های تجاری و با بهترین قیمت و همچنین با تضمین اصالت و کیفیت به دست مشتری می‌رساند. از مزایای خرید خاتم کاری از فروشگاه بازار مینا، امکان برخورداری از تخفیف ویژه برای خرید عمده محصولاتی است که جنبه تبلیغاتی دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : بازار مینا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “قیمت خاتم کاری چطور تعیین می‌شود؟ + راهنمای خرید

  1. رضا سپید گفته:

    درباره ی خرید خاتم کاری، من مستندات جذابی که می توان درباره ی این هنر قدیمی یافت، را مطالعه کردم. قدرت خلاقیت و دقت هنرمندان خاتم کار فوق‌العاده است. خرید خاتم کاری یک فرصت فوق‌العاده از دست رفتنی به نظر می‌رسد. بر روی شروع کردن به این هنر رومیزی تفکر کنید!چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    خاتم کاری

  2. راضیه عزیزی گفته:

    بسیار عالی که به دنبال خرید خاتم کاری هستید! خاتم کاری یک هنر زیبا و پرطرفدار است که در آن از جواهرات و فلزات گرانبها برای ساختن طرح‌های زیبا استفاده می‌شود. برای خرید خاتم کاری، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن تهیه کنید تا کیفیت خوبی را دریافت کنید. ممنونم از اینکه به این هنر زیبا علاقه‌مند هستید!چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    خاتم کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز