قیمت بیت کوین به نیمه کانال 15 هزار دلاری رسید

قیمت بیت کوین که حالا محبوب ترین ارز دیجیتالی است به نیمه کانال ۱۵ هزار دلاری رسیده است.
به گزارش کاماپرس، این روزها و با سقوط شدید دلار در بازار جهانی، بیت کوین پرچمدار ارزهای دیجیتال در جهان است. ارزش بیت کوین حالا با ۱۷ درصد رشد در هفته گذشته وارد کانال ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلاری شده است.
کارشناسان بازار سرمایه معتقدند افت ارزش دلار و ابهامات مربوط به آینده اقتصاد جهانی از جمله فاکتورهای رشد بهای بیت‌کوین به شمار می‌آید.
البته این صعود همچنان ادامه دارد. به اعتقاد کارشناسان با پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات بر دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ثبات نسبی به اقتصاد این کشور که به دلیل بحران کرونا با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده،‌ بر می گردد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

بیت کوین که هر روز به شمار طرفدارانش افزوده می‌شود، ‌در ماه اوت (مرداد- شهریور)‌ افزایش ۶۰ درصدی را تجربه کرد و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بهایش ۳۰۰ برابر شده است.
به گزارش ایرنا برخی کارشناسان اقتصادی براین باورند که ورود بایدن به کاخ سفید می‌تواند باعث رونق ارزهای دیجیتال و در صدر آنها بیت‌کوین شود، زیرا ریاست جمهوری او می تواند ارزش دلار را کاهش دهد.

آریاک سفر

بر این اساس، با افت ارزش دلار سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای دیگر مانند ارزهای دیجیتال تمایل بیشتری نشان خواهند داد.
اتحادیه اروپا نیز می‌کوشد معاملات ارزهای دیجیتالی را قانونی کند. همچنین برخی از درگاه‌های اینترنتی مانند «پی پال» (Pay Pal) تصمیم دارند از ارز دیجیتال در ارائه خدمات به مشتریان بهره گیرند که این مساله سبب افزایش ضریب نفوذ این ارز می‌‎شود.

خیلی از نهادهای معتبر جهانی، زمینه را برای ورود ارزهای دیجیتالی در نظام مالی خود فراهم آورده اند. به عنوان مثال بانک مرکزی روسیه در نظر دارد از سال آینده میلادی طرح پایلوت روبل دیجیتالی را آغاز کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز