قیمت بیت کوین تا 20 هزار دلار سقوط می‌کند؟

یک کارشناس فناوری بلاکچین با انتشار یادداشتی آینده قیمت بیت کوین را با توجه به سیگنال های بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرد.

به گزارش کاماپرس، در روزهای گذشته بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد سیاست تورمی جدیدی اجرا خواهد کرد. به گفته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا این اقدام با هدف حمایت از بازار کار و تقویت دلار و افزایش رشد اقتصادی اجرا خواهد شد و در نتیجه آن نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد.

عباس عینعلی کارشناس فناوری بلاکچین در تحلیل آینده قیمت بیت کوین در روزنامه هفت صبح نوشت: جروم پاول در یک سخنرانی اعلام کرد سیاستگذاری جدید بالا بردن نرخ تورم را دنبال می کند و با اجرایی شدن این سیاست نرخ تورم از دو درصد عبور خواهد کرد. همزمان با اعلام سیاست جدید تورمی فدرال رزرو، بیت کوین بار دیگر روند نزولی را به خود دید.

همچنین بازارهای سهام هم پس از اعلام این خبر با کاهش ارزش مواجه شدند. در سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا نرخ تورم از ۲.۴ درصد به ۳.۴ درصد افزایش خواهد یافت. البته جروم پاول این افزایش نرخ تورم را موقتی عنوان کرده است.

اقتصاد آمریکا بیشترین میزان افزایش قیمت در 13 سال گذشته را تجربه می کند.بسیاری از تحلیلگران اقتصادی اعلام نگرانی کرده اند که افزایش تورم بر شرایط اقتصادی پس از کرونا تأثیرگذار باشد.

آریاک سفر

این نگرانی ناشی از ناهمخوانی این سیاست با برنامه احیای افتصادی پساکرونا است.پاول مشخصا زمان دقیق اجرای برنامه افزایش تورم را عنوان نکرده است.این رفتار دو پهلوی فدرال رزرو باعث ایجاد سردرگمی بیشتر در بازارهای مالی شده است.

قیمت بیت کوین روز سه شنبه الگوی سر و شانه وارونه صعودی خود را در تایم فریم چهار ساعته تکمیل کرد،اما موفق نشد به هدف 45500 دلاری این الگو برسد و در ۴۱۳۵۰ دلار با مقاومت مواجه شد.بعد از آن با ادامه روند نزولی تا محدوده ۳۵۰۰۰ دلار گمانه زنی برای سقوط های بزرگ تر را تقویت کرد.

تا زمان نگارش این مطلب بیت کوین به منطقه حمایتی ۳۵۰۰۰ دلار واکنش نشان داده است. این منطقه از نگاه بسیاری از تحلیلگران منطقه پولبک به حساب می آید. چنانچه بیت کوین نتواند این منطقه را حفظ کند شاهد تکمیل الگوی سروشانه در تایم فریم روزانه خواهیم بود که تحلیلگران در ادامه روند نزولی مناطق ۳۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰ هزار را پیش بینی می کنند.

تحلیلگران می گویند با واکنش مثبت به سطح ۳۵ هزار دلار باید منتظر روند صعودی و تثبیت در بالای سطوح مقاومتی باشیم که در ادامه مسیر روند صعودی تماس با سقف تاریخی و رکورد جدید قیمتی را شاهد خواهیم بود.

مطالب مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز