قیمت بنزین با دلار 20 هزار تومانی چقدر است؟

رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت معتقد است قیمت بنزین با نرخ کمتری به مردم ارائه می شود.
به گزارش کاماپرس، با اینکه قیمت بنزین نسبت به دو سه سال گذشته افزایش زیادی پیدا کرده است اما رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت معتقد است اگر قرار باشد قیمت بنزین را با قیمت دلار در نظر بگیریم نرخ قیمت بنزین خیلی بیشتر می شود.

همایون صالحی در این باره می گوید:« بنزین در کشورمان نسبت به سایر کشورهای دیگر ارزان است ولی به نسبت کشور خودمان گران محسوب می شود.در حال حاضر بنزین با نرخ کمتری به مردم عرضه می‌شود و قیمت تولید هر لیتر بنزین با دلار۲۰ هزار تومانی، چهار هزار و ۵۰۰ تومان است.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت در ادامه می گوید:« سال گذشته و پس از سهمیه بندی، مصرف بنزین از ۹۸ میلیون لیتر در ماه به ۷۵ میلیون لیتر رسید و طبق اطلاعات میدانی به دست آمده از استان‌ها، بیش از ۳۰ درصد مصرف بنزین معمولی کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر ما بنزین را با نرخ کمتری به مردم عرضه می‌کنیم، به طور مثال اگر ما قیمت هر دلار را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت هر لیتر بنزین چهار هزار و ۵۰۰ تومان تمام می‌شود در حالی که قیمت هر لیتر بنزین در کشور ۳ هزار تومان است و به نظر بنده قیمت بنزین باید نسبت به سبد درآمدی مردم سنجیده شود.»

آریاک سفر

کاهش مصرف بنزین بعد از افزایش قیمت

صالحی با اشاره به کاهش مصرف سوخت در کشور در ۷ ماهه نخست سال به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:« مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا کرده است و با عدد ۸۵ میلیون لیتر در روز بهمن ماه سال گذشته فاصله دارد. همچنین در فروردین ماه برخی روز‌ها مصرف بنزین به ۶ میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرد، هر چند که میانگین مصرف کشور عدد ۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در روز را نشان می‌دهد. این عدد در مقایسه با میانگین مصرف در فروردین سال گذشته که ۹۱ میلیون لیتر در روز بود فاصله زیادی دارد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز