قیمت اکسیژن ارزان شد

رییس اتحادیه صنفی تولیدکنندگان گازهای طبی و صنعتی از کاهش تقاضا به دلیل رکود بخش صنعت و ارزانی 20 تا 30 درصدی قیمت اکسیژن خبر داد.

به گزارش کاماپرس، رکود بخش صنعت و کاهش فعالیت های تولیدی و صنعتی موجب افت مصرف اکسیژن در کشور شده و قیمت این محصول نیز ارزان تر شده است. این در حالیست که برخی از کشورها بعد از شیوع کرونا با کمبود اکسیژن خصوصا در بخش طبی مواجه شده اند و نظام سلامت این کشورها به شدت در تنگنا قرار دارد.

پیکان کلانتری رییس اتحادیه صنفی تولیدکنندگان گازهای طبی و صنعتی در تشریح وضعیت تولید این گازها بیان کرد:‌ در حال حاضر مازاد تولید در این بخش وجود دارد و تامین گازهای طبی و صنعتی بدون مشکل انجام می شود.. حتی مازاد تولید نیز وجود دارد چراکه متاسفانه بخش صنعت ما تا حدی غیرفعال است و به طور کامل کار نمی‌کند. بنابراین فعلا مازاد تولید داریم.

افت شدید تقاضای اکسیژن در بخش صنعت

رییس اتحادیه گازهای طبی و صنعتی تصریح کرد: آمار دقیقی از میزان کاهش تقاضای بخش صنعتی وجود ندارد اما حدود 40 تا 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش با کاهش تقاضا روبرو بودیم.

آریاک سفر

وی در پاسخ به سوالی در مورد گازهای طبی گفت: بخش‌های درمانی در مدت کرونا ژنراتورهای اکسیژن خود را افزایش دادند. مشکلی که ممکن است به تبع این کار به وجود بیاید افت فشار است، به همین این مشکل مجبور شدند که از اکسیژن مایع استفاده کنند. بنابراین ما چندان نمی‌توانیم مصرف آنها را رصد کنیم، اما با توجه به مراجعاتی که از طرف بیماران داریم به نظر می‌رسد مشکل کرونا تا حدی وضعیت خوبی دارد و تقاضا در بخش طبی هم کاهش پیدا کرده یا می‌توانیم بگوییم نرمال شده است.

کلانتری همچنین با اشاره به تغییرات قیمتی خاطرنشان کرد: قیمت را بازار تعیین می‌کند. نتیجه بیشتر بودن عرضه از تقاضا کاهش قیمت است و همین اتفاق برای محصولات ما نیز افتاده است. شرکت‌ها به خاطر اینکه بتوانند حقوق کارمندهای خود را پرداخت کنند یا مالیات و حق بیمه پرداخت کنند مجبور به کاهش قیمت می‌شوند. از 20 تا 25 درصد و در بعضی شهرستان‌ها تا 30 درصد نیز کاهش قیمت داشته‌ایم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز