قیمت آیفون 13 در ایران

برند نام آشنای اپل، طبق رسم هر ساله، دیروز از سری جدید موبایل خود رونمایی کرد و مشخصات و قیمت دلاری آن را به اطلاع همگان رساند.

به گزارش کاماپرس، مدل‌های 13، مدل 13 مینی، 13 پرو و پرومکس به عنوان اعضای جدید آیفون معرفی شدند. از آنجا که این محصولات همیشه طرفداران زیادی در سراسر دنیا و البته داخل کشور دارند، کسب اطلاعات کافی درباره زمان ورود و قیمت تقریبی آن به نظر مهم است. در این خصوص کاماپرس با صبا زمردی، کارشناس مارکتینگ اوبو موبایل، گفت و گویی داشته تا جزئیات دقیق‌تری را در این باره به اطلاع خوانندگان برساند؛

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

توانمندی های آیفون ۱۳

به گفته صبا زمردی، ظاهرا تفاوت این محصول با مدل‌ قبلی در کوچک‌تر شدن ناچ، بریدگی نمایشگر گوشی، آن است. ضمن اینکه از سخت‌ترین گلس ممکن، از جنس سرامیک شیلد، برای بدنه آن استفاده کرده‌اند. روشنایی نمایشگر آن تا 28 درصد نسبت به نسخه قبلی افزایش یافته، به علاوه که قدرت پردازش آن هم 50 درصد بیشتر شده است. طراحان و سازندگان سری جدید آیفون برای افزایش قدرت پردازش این مدل، از پردازنده آ15 بایونیک استفاده کرده‌اند.

پربازدیدترین ویدیوی امروز:

آریاک سفر

اپل مدعی است که این نوع پردازنده قدرت بسیار زیادی دارد. نکته قابل توجه دیگر درباره سری جدید آیفون، تعبیه سنسور لرزشگیر برای دوربین آن است. البته این امکان در آیفون 12 پرومکس معرفی شده بود. اما اکنون تمامی محصولات آیفون سیزده به این فناوری مجهز شده‌اند.

نکته بسیار حائز اهمیت آیفون 13، تغییرات باتری آن است. عملکرد باتری آیفون 13 و مدل 13 مینی ارتقا زیادی پیدا کرده، مدل 13 نسبت به 12، بین 2 تا 2.5 ساعت بیشتر قابلیت نگهداری شارژ را دارد. میزان نگهداری شارژ آیفون 13 مینی هم در مقایسه با مدل 12 مینی، 1.5 ساعت افزایش پیدا کرده است. سری جدید گوشی‌های برند اپل مانند گذشته از نسخه پایه 128 تا حداکثر 512 پشتیبانی می‌کند.

آیفون ۱۳ به جای دوربین فیلمبرداری سینما!

جذاب‌ترین و مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در گوشی‌های آیفون، اضافه شدن قابلیت فیلمبرداری سینمایی با این سری جدید گوشی‌ها است. هنگام فیلمبرداری و عکاسی با انواع مدل‌های آیفون 13، عمق میدان ایجاد می‌شود و همچنین با بهره گیری از واحد پردازش هوش مصنوعی آن، امکان تغییر نقطه فوکوس به صورت خودکار وجود دارد.

یکی از تفاوت‌های مهم در مدل آیفون 13 پرو و پرومکس نسبت به سری 12، وجود نمایشگرهایی با نرخ بروزرسانی 120 هرتزی است. این سری محصولات در رنگ‌های گلد، مشکی، سفید، سیلور و همچنین آبی به بازار عرضه خواهد شد. اما رنگ بندی سری 13 و 13 مینی صورتی، آبی، مشکی(نیمه شب)، سفید و قرمز اعلام شده است.

زمان عرضه آیفون ۱۳ در ایران و قیمت احتمالی آن

با توجه به اینکه محصول جدید آیفون خیلی زود به صورت انبوه عرضه خواهند شد، به نظر در بازه زمانی 10 تا 20 روز آینده به کشور ما هم راه پیدا می‌کند. به اعتقاد زمردی با توجه به نوسانات دلار، هیجانات روزهای اول عرضه، مبلغ ریجستری، گمرک و …  نمی‌توان قیمت ریالی دقیقی از مدل‌های سری جدید آیفون ارائه داد. اما شاید آیفون 13 بین 35 میلیون تا 40 میلیون تومان و 13 مینی هم احتمالا در محدوده 27 تا 28 میلیون تومان در کشور به متقاضیان فروخته شود.

مرتبط با : اپلاوبو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “قیمت آیفون 13 در ایران

  1. قدرت طهماسبی گفته:

    طبق معمول ایران به عنوان کشور وارد کننده چندین برابر سازنده ی اون ازش سود می بره مثل خودروی خارجی .الله اکبر، خدایا خودت ظلم را ریشه کن کن تا ملت ایران با تمام منابع و امکانات از فقر و گرانی نجات پیدا کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز