قیمت آپارتمان در ایران ۲ برابر گران تر از ترکیه

متوسط قیمت آپارتمان در ایران از روسیه، عربستان، مصر و ترکیه هم بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، بر اساس آمار موسسه فیندر، متوسط قیمت مسکن در ترکیه حدود ۴۰ هزار پوند است، اما در ایران این رقم حدود ۱۰۰ هزار پوند برآورد شده است. آمار موسسه فیندر نشان می دهد قیمت مسکن در ایران حتی از عربستان، روسیه و مصر هم بالاتر است. کارشناسان مسکن معتقدند همین اختلاف قیمت مسکن در ایران و ترکیه باعث شده هر سال به تعداد ایرانی هایی که در شهرهای مختلف ترکیه خانه می خرند، اضافه شود.

طبق آمار موسسه فیندر هنگ کنگ گران ترین و پاکستان ارزان ترین کشورهای جهان از نظر هزینه مسکن بوده اند. متوسط قیمت مسکن در هنگ کنگ یک میلیون و ۳۸۸ هزار پوند و  در پاکستان حدود ۲۹ هزار پوند است. ‌قیمت مسکن در ونزوئلا حدود ۳۰ هزار پوند، در مصر حدود ۳۳ هزار پوند، در عربستان حدود ۴۶ هزار پوند، در روسیه حدود ۵۸ هزار پوند و در ترکیه حدود ۴۰ هزار پوند است.

گران ترین کشورها از لحاظ قیمت مسکن

آپارتمان خریدن در هنگ کنگ کار خیلی سختی است. قیمت مسکن در این کشور آسیایی حدود یک میلیون و ۳۸۸ هزار پوند است. سنگاپور هم جزو کشورهایی است که خانه های گرانی دارد. متوسط قیمت مسکن در این کشور مرفه حدود۸۶۰ هزار پوند است.

آریاک سفر

متوسط قیمت مسکن در سوییس حدود ۵۰۱ هزار پوند و در کره جنوبی حدود ۴۷۸ هزار پوند است. متوسط قیمت مسکن در انگلیس حدود ۲۵۴ هزار پوند،‌در آلمان حدود ۲۴۷ هزار پوند و در فرانسه هم حدود ۳۱۹ هزار پوند است. خرید مسکن در کانادا هم حدود ۲۰۸ هزار پوند و در آمریکا حدود ۲۰۹ هزار تومان خرج دارد. مسکن در ژاپن حدود ۳۹۱ هزار پوند قیمت دارد. متوسط قیمت مسکن در امارات حدود ۱۴۱ هزار پوند است .

لازم به ذکر است، در این گزارش میانگین قیمت یک واحد آپارتمان دو اتاقه در مرکز شهرهای منتخب به عنوان متوسط قیمت مسکن در هر کشور در نظر گرفته شده است. قیمت هر پوند حدود ۳۶ هزار تومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز