قیر رایگان پرحاشیه سرانجام تصویب شد

سرانجام طرح پرحاشیه تقديم قير رايگان به پروژه‌های عمرانی تصویب شد.
به گزارش کاماپرس، طرح تقدیم قیر رایگان به پروژه های عمرانی از همان روز اول با مخالفت بسیاری از کارشناسان اقتصادی و موضع گیری رسانه ها همراه شد. آنها معتقد بودند تصويب طرح قير رايگان دردي از مشكلات كشور دوا نمی‌كند و بايد به دنبال راهكارهاي جايگزين براي محروميت‌زداييی و كمك به احداث راه‌های روستايی بود. اما علی رغم همه هشدارها و مخالفت كارشناسان و حتي مخالفت بعضی از نمایندههای مجلس این طرح تصویب شد.

به گزارش روزنامه اعتماد با تمام حواشی که این طرح داشت روز پنجشنبه نايب رييس مجلس از مُهر تاييد شوراي نگهبان بر اين طرح خبرداد. غائله قير از مردادماه شروع شد. نمايندگان معتقد بودند با تقديم قير رايگان به پروژه‌هاي عمراني مي‌توانند موجبات تسهيل امور براي اين پروژه‌ها و آغاز به كار دوباره آن پروژه‌ها را فراهم آورند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

در اين ميان اما حتي نمايندگان نيز بر سر اين طرح اتفاق ‌نظر نداشتند ولي درنهايت و به‌رغم انتقادات بسيار، مجلس يازدهم در صحن علني طرح تقديم قير رايگان را در شرايطي تصويب كرد كه مهدي طغياني، سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس صراحتا از «مخالفت نهادهاي نظارتي» با اين طرح گفته و تاكيد كرده بود: «دستگاه‌هاي نظارتي نيز با توجه به تجربه سال‌هاي گذشته با اجراي اين طرح موافق نيستند. گزارش‌هاي متعددي از تخلف در اين حوزه وجود دارد و پرونده‌هاي قضايي براي برخي از مديران تشكيل شده است.»

دولت مخالف طرح قیر رایگان است

آریاک سفر

آن روزها نمايندگان از موافقت مسوولان دولتي با اين طرح گفته و بدين ترتيب استدلال‌هاي مخالفان‌شان را رد مي‌كردند ولي چندي بعد بيژن نامدار زنگنه وزير نفت صراحتا مخالفت دولت را با اين طرح اعلام کرد: «دولت به دلايل مختلف مخالف طرحي است كه اخيرا درباره الزام دولت به تخصيص قير رايگان در مجلس مطرح شده است.

دليل ما براي مخالفت با عرضه قير رايگان تنها مساله مالي نيست.» او حاضر به تشريح دلايل غيرمالي دولت براي مخالفت با طرح نمايندگان نشد ولي به نظر مي‌رسد احتمال ايجاد فساد و رانت در اين طرح از جمله دلايل پاستور براي مخالفت با طرح نماینده های مجلس باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز