قُر زدن مشتری‌ سالن ‌های زیبایی توسط آرایشگاه‌های زیرزمینی!

همزمان با آغاز به کار آرایشگاه ها و سالن های زیبایی ، سالن‌دارها از غر زدن مشتری های خود توسط آرایشگران و ورشکستگی کسب وکار خود، در پی رواج خدمات آرایش زیرزمینی می‌گویند.

به گزارش کاماپرس؛چند روز پس از آنکه به دستور ستاد مقابله با کرونا، فعالیت آرایشگاه های مردانه و زنانه مجاز شد، حالا سالن‌داران از عواقب تلخ تعطیلی دوماهه کسب وکار خود می‌گویند.

آرایشگاه ها از جمله مشاغل پرخطری شناخته شدند که به دلیل تجمع جمعیت و افزایش احتمال ابتلا به کرونا در همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، تعطیل شدند. این درحالی بود که موعد شب عید، همواره بر آنها به خصوص آرایشگاههای زنانه یک وقت طلایی برای کسب درآمد محسوب می‌شود‌.

حالا و همزمان با شروع مجدد فعالیتها، آرایشگاه ها مانده‌اند با کلی دغدغه. از جلب دوباره مشتری برای استفاده از خدمات تا عدم وجود نقدینگی برای پرداخت حقوق کارگران شاغل در این سالن‌ها و البته یک دغدغه تازه، وجود سالن‌های زیرزمینی که در ایام شیوع کرونا و با تعطیلی سالن‌های دارای مجوز رونق گرفتند.

به نوشته روزنامه “ایران”، در حالی که به‌ گفته برخی از آرایشگران تعداد زیادی از آنها به مرز ورشکستگی رسیده و به ناچار سالن‌ها را تعطیل کرده‌اند، برخی از کارمندانی، که در آرایشگاه‌ها کار می‌کردند و در فضای مجازی پیج (صفحه شخصی) داشتند یا با مشتریان در ارتباط بودند به‌صورت پنهانی، سالن‌های آرایش زیرزمینی راه انداخته یا در خانه‌های خود مشتری‌ها را به محل‌های مورد نظر خود کشانده‌اند.

آریاک سفر

سنگینی اجاره سالن های زیبایی بر دوش سالن داران

مونا ولی‌زاده، نایب‌رئیس اتحادیه آرایشگران شهرری با اشاره به این که اکثر سالن‌های آرایشگاه‌ها، استیجاری هستند، می‌گوید: «از آنجایی که باید آرایشگاه‌ها در ساختمان‌هایی با مجوز اداری یا تجاری باشند، اجاره ماهانه آنها خیلی سنگین است. این در حالی است که حدود دو ماه آرایشگران به طور کامل تعطیل بودند و از پرداخت اجاره‌بهای ساختمان برنمی‌آمدند.از دیگر مسائلی که این روزها آرایشگران دارای مجوز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این است که بسیاری از کارمندانی که در آرایشگاه‌ها کار می‌کردند بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشتری‌ها را به محل‌های مورد نظر خود کشانده و از این طریق سود زیادی بردند. در حالی که با بازگشایی سالن‌های آرایش در روزهای اخیر با همین کار به ورشکستگی سالن‌دارها دامن می‌زنند.»

با این همه، اگر ادعای سالن دارها مبنی بر فعالیت سالنهای زیرزمینی درست باشد، اینها همان کارگرانی هستند که به صورت درصدی و با حقوق اندک و اغلب بدون بیمه در سالنهای زیبایی فعالیت کرده اند و در پی تعطیلی اجباری آرایشگاهها، کارشان را از دست رفته دیده اند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز