قطعی تلفن بدون اعلام قبلی ؛ بدهکاران ۲۴ ساعت فرصت دارند

اگر قبض پایان یک دوره تلفن ثابت بیش از 20 هزار تومان باشد، یا در دو دوره متوالی مبلغ صورت‌حساب کمتر از 20 هزارتومن باشد اما پرداخت نشود، تلفن به صورت یک طرفه قطع خواهد شد. البته مخابرات و اپراتورها باید پیش از اقدام به قطع خطوط تلفن ثابت، به مشترکین اطلاع دهند.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، مشترکین ملزم هستند برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن، در دوره‌های یک ماهه، مبلغ را از طریق سامانه تلفنی 2000 یا سایت شرکت مخابرات ایران پرداخت کنند. این پرداخت از طریق تلفن همراه با کد ستاره 2020 مربع نیز ممکن است.

اطلاع‌رسانی پس از 80 درصد کارکرد

محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اظهار کرد: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت براساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید پس از سپری شدن دوره صورت‌حساب گیری و رسیدن به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به ۸۰ درصد حد نصاب برسد، اپراتور باید به مشترک اطلاع‌رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را به‌عنوان مهلت پرداخت بدهی تعیین کند.

آریاک سفر

امامی همچنین درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت گفت: بر اساس مصوبه چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترک و تعیین زمان ۷۲ ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان دوره صورتحساب گیری و مهلت‌های تعیین‌شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.

مدیر کل نظارت بر خدمات ارتباطی تاکید کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرایند قطع خطوط تلفن ثابت را براساس مصوبه ۳-۲۰۷ رعایت کنند. عدم رعایت این فرایند به‌ویژه اطلاع‌رسانی به مشترکین تخلف محسوب می‌شود و مشترکین می‌توانند درصورت بروز این تخلف و عدم اطلاع‌رسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز