قطعی برق از 10 روز آینده آغاز می‌شود؟

سخنگوی صنعت برق در تازه ترین اظهارات خود از وضعیت شکننده شبکه ها و منابع تامین برق خبر داده و افزوده است که  گرمای هوا و افزایش مصرف می تواند قطعی برق را به دنبال داشته باشد اما به گفته وی، فعلا تا 10 روز آینده خطر خاموشی گسترده کشور را تهدید نمی کند.

به گزارش کاماپرس، با گرم شدن هوا در سراسر کشور نگرانی از شروع دوباره خاموشی ها نیز افزایش یافته و قطعی برق به صورت پراکنده در برخی مناطق نیز مشاهده شده است که بر اساس اظهارات مسئولان وزارت نیرو این قطعی ها به صورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده نیست و بر اثر خرابی های مقطعی شبکه در بعضی مناطق روی داده است.

در عین حال مصرف برق اکنون از تولید آن حدود 4 هزار مگاوات بیشتر است و این کمبود با روشهای مدیریتی جبران می شود. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق می‌گوید: در ستاد فرماندهی وضعیت برق هر روز وضع را رصد می‌کنیم، به‌نظر می‌رسد تا 10روز آینده محدودیتی در ارتباط با تامین برق خانگی نداشته باشیم با این حال در ادامه هشدارهای مهمی نیز می دهد.

به گفته وی در حال حاضر مصرف برق در ایران به بالای 59هزار مگاوات رسیده درحالی‌که حداکثر میزان توان عرضه برق 54هزار مگاوات است و این کسری را از طریق روش‌های مدیریت مصرف برق تامین کرده‌ایم.

خطر خاموشی مطرح است

آریاک سفر

معاون شرکت توانیر در عین حال با هشدار نسبت به‌احتمال عبور میزان مصرف برق به بالای 60هزار مگاوات در روزهای آینده می‌گوید: ما مستقل از حساسیت‌های انتخابات پیش رو، در حال مدیریت شبکه برق کشور هستیم و در روزهای اخیر با افزایش یکنواخت دما در اکثر استان‌ها و شهرهای ایران مواجه شده‌ایم. رجبی مشهدی می‌افزاید: البته هنوز بار مصرف برق در نقاط شمالی کشور و حاشیه خزر به حداکثر نرسیده و اگر دمای هوا در این مناطق هم افزایش و میزان مصرف رشد کند، به‌احتمال زیاد سطح تقاضا به 60هزار مگاوات خواهد رسید که تامین برق کشور را دشوارتر می‌سازد.

او شفاف اعلام می‌کند: الان میزان مصرف برق کمتر از 60هزار مگاوات است و اگر این روند مدیریت نشود و طرح‌های مدیریت مصرف جوابگو نباشد، اعمال محدودیت‌ها همچنان مطرح خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز