قطعی آب مشترکان پرمصرف تهرانی از امروز اجرا می‌شود

امروز محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، از قطعی آب مشترکان پرمصرف تهرانی خبر داد. آب لوله کشی این گروه مصرفی روزی دو تا پنج ساعت قطع خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، شروع این کار از اشتراک‌های پرمصرف مناطق شمالی تهران آغاز می‌شود؛ قبلا به صورت پیامکی یا از طریق ارسال اخطار کتبی به این گروه اطلاع رسانی شده است. به گفته بختیاری، 10 درصد آب مصرفی تهران را تنها 5 درصد مشترکان استفاده می‌کنند! 30 درصد مردم این شهر کمی بیشتر از الگوی مصرف استفاده داشته و 20 درصد هم جزو مشترکان پرمصرف هستند. این در حالی است که 50 درصد مردم حتی 14 مترمکعب هم در ماه مصرف نداشته و کمتر از حد نرمال از آب لوله کشی بهره می‌برند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران رشد مصرفی آب سال جاری را در این منطقه کاملا منطقی دانسته و میزان آن را در حدود یک درصد اعلام کرده است. اما به دلیل وضعیت ذخایر آبی کشور همین مقدار مصرف هم باید مدیریت شود.

مصرف 18 درصد کل منابع آبی کشور توسط تهرانی‌ها!

آریاک سفر

کاهش میزان بارندگی وعدم مدیریت درست منابع آب، کشور را با بحران جدی کم آبی وخشکسالی مواجه کرده است. ضمن اینکه پیک‌های جدید کرونا سطح حساسیت مردم را بالا برده و به بحران کم آبی کشور دامن ‌می‌زند. میزان مصرف آب در استان پرجمعیت تهران نسبت به سال 1398 و قبل از همه گیری ویروس، 12 درصد رشد پیدا کرده است.

ساکنان تهران روزانه مصرف کننده یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب منابع آبی کشور هستند. در این میان وضعیت ذخایر سدهای پنج گانه تهران سال گذشته بیشتر از یک میلیارد و 140 متر مکعب بوده که امسال به حدود 790 میلیون مترمکعب رسید! براساس آمارهای موجود در شرکت آب و فاضلاب، هر فرد ساکن تهران به طور متوسط 240 لیتر آب در شبانه روز مصرف می‌کند، در حالی که متوسط کشوری تنها 200 لیتر است.

مرتبط با : آب و فاضلاب استان تهران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز