قرنطینه هوشمند چیست؟

احمد وحیدی، وزیر بهداشت و درمان، با بیان اینکه همه استان‌های کشور از پیک موج پنجم کرونا عبور کرده‌اند، از تصویب طرح قرنطینه هوشمند در ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش کاماپرس، وحیدی که برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه استاندار سمنان وارد این شهر شده بود، گفت: بر اساس طرح قرنطینه هوشمند، تمامی محدودیت‌های عمومی لغو می‌شود و فقط بیماران کرونایی شامل محدودیت‌های قرنطینه خواهند شد.

به این ترتیب صرفا افراد مبتلا به کووید ۱۹، موقعیت‌یابی شده و شامل محدودیت‌های قرنطینه مي‌شوند و سایر افراد در هر کسب و کاری، می‌توانند بدون محدودیت به روال طبیعی فعالیت صنفی خود بازگردند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی منتشر شده از شهرهای کشور، تعداد شهرستان‌های قرمز از ۲۹ شهر به ۱۶ شهر کاهش یافته است و  از فردا ۱۹۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار خواهند گرفت.

آریاک سفر

همانطور که مقام‌های بهداشتی کشور تاکید کرده‌اند، هنوز میزان ابتلا و بستری‌های کووید در بیمارستان‌ها نواحی شمال غربی کشور قابل توجه است و شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، سردشت، مهاباد (آذربایجان غربی)، بانه، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان (کردستان)، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین (کرمانشاه) در وضعیت قرمز قرار دارند.

شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر رسیده است و تا امروز ۱۲۰ هزار و ۶۶۳ نفر در ایران قربانی کووید ۱۹ شده‌اند.

گفتنی است افراد در شهرهای آبی، زرد و نارنجی حتی پس از دریافت واکسن باید همچنان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به ایجاد موج جدید این بیماری مرگبار شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قرنطینه هوشمند چیست؟

  1. سینا الف گفته:

    سلام. وقت بخیر. احمد وحیدی از کی وزیر بهداشت شده؟؟ احتمالا وزیر کشور منظورتونه…
    راستی این بیماری مرگبار نیست، مگر اینکه رسانه ها با تبلیغات شون اینطور القا کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز