قرعه کشی خودرو ، وزیر رئیسی را به جلسه استیضاح کشاند

بالاخره پس از ماه‌ها مقاومت باقر قالیباف، دیروز خبر اعلام وصول استیضاح وزیر صمت توسط یکی از اعضای هیات رییسه مجلس منتشر شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عصر دیروز سیدمحسن دهنوی اعلام کرد با تصمیم هیات رییسه مجلس، تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول خواهد شد و سپس برای بررسی به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع می شود. بنابه اعلام دهنوی، مهم‌ترین دلیل استیضاح فاطمی‌امین عدم مدیریت صحیح صنعت خودروسازی و محقق‌نشدن وعده‌های وزیر است.

با این حال کارشناسان معتقدند قرعه‌کشی پرچالش اخیر که انواع و اقسام نابسامانی‌ها را همراه داشت، تیر آخر را به سد دفاعی رئیس مجلس شلیک کرد. گزارش کامل چالش‌های قرعه‌کشی خودرو توسط وزارت صمت را اینجا بخوانید.

مخالفان فاطمی‌امین در مجلس از سال گذشته در تلاش بودند تا با استفاده از اهرم استیضاح او را مجبور به اصلاح روندهای وزارت صمت کنند اما مقاومت هیات رئیسه مجلس در مقابل طرح استیضاح همه تلاش‌ها را ناکام گذاشته بود. مخالفان و منتقدان فاطمی امین، به عملکرد او در مدیریت بازار خودرو، کنترل قیمت کالاها و همچنین پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن نقدهای جدی داشتند.

آریاک سفر

محمدرضا فاطمی امین از مدیران محمود احمدی‌نژاد بود و در دورن ریاست‌جمهوری او، معاون وزیر صمت بود. او در دوران حسن روحانی از دولت رفت و به عنوان یکی از مردان رئیسی در آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت شد. به نظر می‌رسد با جدی شدن موضوع استیضاح فاطمی‌امین، کابینه دولت سیزدهم باید خود را برای از دست دادن دومین وزیرش در کمتر از یکسال آماده کند.

فاطمی امین و واگذاری شرکت‌های خودروساز

همزمان با داغ شدن موضوع استیضاح فاطمی امین او از واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه سایپا و ایران خودرو خبر داد. هرچند در ماه‌های اخیر واگذاری سهام شرکت‌های سایپا و ایران خودرو در هاله‌ای از ابهام و بی‌خبری فرو رفته بود اما شب گذشته وزیر صمت اعلام کرد امیدواریم در هفته آینده قیمت‌گذاری تمام اموال دو شرکت خودروساز به‌پایان برسد تا بلافاصله واگذاری را آغاز شود.

طبق اعلام فاطمی امین در مرحله نخست سهام مدیریتی شرکت‌های پارس‌خودرو، موندرو، سایپا سیترون و ایران‌خودرو خراسان واگذار می‌شود.
انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز